Koncepcyjna krzyżówka VW dla Amerykanów

Volkswagen pokaże w styczniu w USA koncepcyjny pojazd sportowo-użytkowy mający zwiększyć jego gamę modeli w atrakcyjnym segmencie i poprawić sprzedaż na tym rynku

Aktualizacja: 08.12.2014 20:41 Publikacja: 08.12.2014 18:36

Koncepcyjna krzyżówka VW dla Amerykanów

Foto: Bloomberg

Pięciosobowa odmiana 7-osobowego SUV-a, jaką Niemcy chcą produkować od 2016 r. w swym zakładzie w Tennessee zostanie pokazana podczas salonu samochodowego w Detroit 12-13 stycznia -podały dwie osoby nieoficjalnie, bo szczegółów tego modelu jeszcze nie ogłoszono.

Samochód, który zostanie zatwierdzony do produkcji w latach 2016-17 jest najnowszym elementem planu Volkswagena wypełnienia luk w ofercie dla Stanów, złożonej tylko z dwóch SUV — Tiguan i Touareg.

Skupienie się tej firmy na mniejszych pojazdach, np. hatchbacku Golf i kompaktowej limuzynie Jetta, dało jej gorszą pozycję w Stanach, gdzie konkurenci oferują szerszą gamę krzyżówek pojazdów sportowo-użytkowych. Po 11 miesiącach sprzedaż VW zmalała o 11 proc. do 333 tys. pojazdów

Sama firma podała, że w Detroit pokaże koncepcyjny SUV, bez żadnych szczegółów.

Przedstawiciel załogi i członek panelu ustalającego strategię dla USA, Bernd Osterloh przyznał kilka dni wcześniej, że niemiecka marka nie jest reprezentowana w segmentach rozwojowych amerykańskiego rynku. — Potrzebujemy tu więcej modeli. Gdybyśmy dziś mieli furgonetkę typu truck pick-up, pewnie doszlibyśmy już do sprzedaży 600 tys. sztuk — dodał.

Największy europejski producent wyda do końca 2018 r. w Ameryce Płn. ponad 7 mld dolarów, aby zwiększyć sprzedaż do 800 tys. sztuk. W przyszłym roku dokona liftingu Tiguana, doda wersję w stylu coupé i z większym rozstawem osi, która mogłaby mieć napęd hybrydowy spalinowo-elektryczny.

Kampania rozwoju crossoverów zbiega się z podobnymi planami dotyczącymi marek premium. Porsche zaczął w kwietniu sprzedaż sportowo-użytkowego Macan, a Audi zacznie w 2016 produkcję malutkiego SUV-a Q1. Superluksusowy Bentley rozszerzy w 2016 r. swą gamę o SUV, a Lamborghini czeka na zatwierdzenie własnego sportowo-użytkowego auta przez firmę matkę.

Biznes
Wojna Izraela z Iranem, TikTok zmienia e-handel, Niemcy twardo o budżecie UE
Biznes
Transformacja energetyczna mądrzej, ale niekoniecznie szybciej
Patronat Rzeczpospolitej
Przedsiębiorcy chcą sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe
Biznes
Jacht oligarchy ze złotym fortepianem idzie pod młotek
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Mesko będzie produkować 250 mln pocisków rocznie