Reklama
Rozwiń
Reklama

Biznes rośnie jak na drożdżach

Sektor nowoczesnych usług dla biznesu rośnie w Polsce o jedną piątą rocznie - to powoduje, że wygrywamy we wszystkich rankingach na świecie.

Publikacja: 15.12.2014 14:59

Biznes rośnie jak na drożdżach

Foto: Bloomberg

W zestawieniu dotyczącym outsourcingu podkreślono, że w ciągu ostatnich pięciu lat liczba centrów usług dla biznesu wzrosła w Polsce niemal dwukrotnie. Jak szacuje TMF Group, sektor może rosnąć nawet o 20 proc. rocznie.

W Polsce działa już 470 centrów outsourcingowych z kapitałem zagranicznym. Usługi dla biznesu to segment, który charakteryzuje się bardzo szybkim przyrostem zatrudnienia. Od początku 2012 roku, liczba zatrudnionych w branży podwoiła się. Obecnie w centrach usług pracuje już 128 tys. osób, a prognozy mówią o zatrudnieniu 150-170 tys. osób do końca 2015 roku.

Mikołaj Pluciński, prezes zarządu TMF Poland w komentarzu na temat osusourcingu podkreśla, że kluczowa dla rozwoju polskiego rynku jest wysoka ocena kraju w globalnych klasyfikacjach. Polska zajmuje obecnie czołowe pozycje w światowych rankingach, które wskazują najatrakcyjniejsze miejsca do lokowania nowoczesnych usług dla biznesu. Najwyżej notowany jest Kraków, a za nim Warszawa i Wrocław.

W raporcie - Tholons Top 100 Outsourcing Destinations 2014 - Kraków sklasyfikowany został na 9 miejscu na mapie światowego outsourcingu. Wyżej na liście uplasowało się tylko sześć miast w Indiach, które są globalnym liderem w branży i dwie lokalizacje na Filipinach. W wyścigu o palmę pierwszeństwa Polska pokonała drugą światową potęgę - Chiny z topowym w tym kraju Szanghajem. W zestawieniu Warszawa znalazła się na 32 miejscu (awansując o 4 pozycje), a Wrocław, który poprawił wynik aż o 10 oczek, na 65 pozycji.

Tak wysoka ocena naszego kraju przekłada się na wymierne korzyści. Największa liczba inwestycji zagranicznych w Polsce lokowana jest obecnie właśnie w segmencie nowoczesnych usług dla biznesu. Mamy spory potencjał. W ciągu ostatnich lat w polskich firmach wykształciło się wielu specjalistów, którzy nie zajmują się już podstawowymi zadaniami, ale obsługują zaawansowane procesy biznesowe i operacje strategiczne dla największych światowych firm.

Reklama
Reklama

Przykładem ewolucji, jaką przeszedł w ostatnich latach polski sektor nowoczesnych usług dla biznesu jest proces rozwoju firmy TMF Poland, wchodzącej w skład TMF Group, która jest globalnym dostawcą usług biznesowych i prowadzi działalność w 80 krajach na świecie. – Jakość oferowanych obecnie usług w Polsce nie odbiega od światowych standardów. Globalne marki doceniając wysokie kwalifikacje i wiedzę polskich specjalistów i powierzają nam obsługę międzynarodowych projektów - przyznaje Mikołaj Pluciński.

- Niedawno w TMF Poland powstał dział, którego zadaniem jest kontrola usług biznesowych, świadczonych w różnych krajach na rzecz globalnych klientów TMF Group. Dzięki temu nasze biuro w Warszawie zapewnia firmom działającym na różnych rynkach scentralizowaną kontrolę procesów biznesowych z jednym punktem kontaktu - informuje z satysfakcją prezes zarządu TMF Poland.

Polską specjalnością stała się obsługa firm w zakresie usług finansowych i księgowych oraz outsourcing IT. Jeśli segment będzie rozwijał się w dotychczasowym tempie, Polska stanie się globalnym dostawcą outsourcingu, szczególnie w dziedzinie księgowości i controllingu finansowego.

W zestawieniu dotyczącym outsourcingu podkreślono, że w ciągu ostatnich pięciu lat liczba centrów usług dla biznesu wzrosła w Polsce niemal dwukrotnie. Jak szacuje TMF Group, sektor może rosnąć nawet o 20 proc. rocznie.

W Polsce działa już 470 centrów outsourcingowych z kapitałem zagranicznym. Usługi dla biznesu to segment, który charakteryzuje się bardzo szybkim przyrostem zatrudnienia. Od początku 2012 roku, liczba zatrudnionych w branży podwoiła się. Obecnie w centrach usług pracuje już 128 tys. osób, a prognozy mówią o zatrudnieniu 150-170 tys. osób do końca 2015 roku.

Pozostało jeszcze 80% artykułu
Reklama
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama