Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 13.01.2015 07:02 Publikacja: 13.01.2015 07:02
Gazpromu chce wpływu na rynek gazu Turcji.
Foto: Bloomberg
Po porażce ukierunkowanego na rynek Unii projektu gazociągu South Stream Gazprom zwrócił się w przeciwną stronę i koncentruje strategię na kraju, który jest drugim klientem Rosjan pod względem wielkości kupowanego gazu, czyli Turcji. Na tym rynku nie obowiązuje unijny trzeci pakiet energetyczny, który wymusza rozdział dostawców gazu od firm transportujących paliwo i handlujących nim.
Jak dowiedziała się gazeta „Wiedomosti", Rosjanie złożyli do tureckiego urzędu antymonopolowego wniosek o zgodę na zakup udziałów w firmie Akfel Gaz, która handluje gazem. Firma powstała cztery lata temu, gdy Turcja zaczęła liberalizować rynek gazu, dotąd zmonopolizowany przez państwowy Botas. W 2012 r. Akfel Gaz podpisała 30-letni kontrakt z Gazpromem na dostawy 2,25 mld m sześc. gazu rocznie.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Kształtowi nowego Programu Ramowego Unii Europejskiej oraz temu, w jaki sposób Polska może najefektywniej wykorz...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Po trzech kwartałach br. wartość inwestycji VC w Polsce była wyższa niż w całym ub. r. – podaje PFR. Choć ostatn...
Coraz więcej Polaków ogranicza wydatki, Unia Europejska przyspiesza odejście od rosyjskiego gazu, a globalna awa...
Powinniśmy wypracować lepszy model inwestycji dotyczących infrastruktury krytycznej, tak żeby prawo zamówień pub...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Przyszłość Europejskiego Zielonego Ładu nie jest sprawą wyłącznie klimatyczną, ale geopolityczną i gospodarczą....
Chcemy, żeby Nowy Ursus był czymś więcej niż projektem na 1,5 tys. mieszkań, żeby każdy nabywca otrzymywał więcej niż sam lokal - całe doświadczenie życia w dobrze zaprojektowanej przestrzeni - mówi Boaz Haim, prezes spółki Ronson Development.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas