Żubr liderem rynku piwa w Polsce

Na wartym 19 miliardów złotych rocznie rynku zaszła duża zmiana. Wymusił ją mocny atak browarów rzemieślniczych, a przyspieszyła rosnąca presja cenowa sieci handlowych.

Aktualizacja: 22.01.2015 13:02 Publikacja: 22.01.2015 03:16

Żubr wyprzedził Tyskie i jest liderem rynku piwa w Polsce w ujęciu wartościowym.

Żubr wyprzedził Tyskie i jest liderem rynku piwa w Polsce w ujęciu wartościowym.

Foto: materiały prasowe

12,9 proc. kwoty, którą Polacy wydali na piwo w ciągu ostatnich 12 miesięcy, przypadło na żubra produkowanego przez Kompanię Piwowarską (KP). Dało to Żubrowi nieznaczną przewagę nad bezkonkurencyjnym przez wiele lat tyskim. Udziały rynkowe tej marki – także należącej do KP – wyniosły 12,5 proc. Jeszcze we wrześniu 2014 r. był remis: na te piwa przypadało po 12,7 proc. rynku.

KP, największy producent piwa w Polsce, ze spokojem podchodzi do zmiany na pozycji lidera. – Żubr nie wyprzedził tyskiego, bo się nie ścigają ze sobą. Startują w innych wyścigach – ocenia Joanna Kwiatkowska, rzecznik KP. Jak dodaje, nieznaczny spadek udziałów tyskiego jest czymś naturalnym w przypadku największych marek. To one są bowiem najczęściej celem ataków konkurencji.

Pozostało 83% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes
KGHM ma szanse na więcej
Biznes
Tajemniczy wzrost kursu Allegro na giełdzie. Co dalej?
Biznes
Jaka będzie przyszłość rolnictwa?
Biznes
Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska: Za sprawą AI wszyscy wchodzimy w nową erę
Biznes
Jest nowa szefowa PARP. "Agencja trafia w najlepsze ręce"
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?