Jak poinformowała PAP w piątek Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK, nowy, prawie 700-metrowy odcinek torów połączy dwie górskie linie kolejowe krzyżujące się w Suchej Beskidzkiej: Skawina – Żywiec (nr 97) i Sucha Beskidzka – Chabówka (nr 98).
Na nowym odcinku, poza montażem torów i rozjazdów oraz urządzeń sterowania ruchem, PKP Polskie Linie Kolejowe SA wybudują także przystanek. Peron o długości 200 m będzie wyposażony w oświetlenie, oznakowanie i windy, które ułatwią dostęp osobom niepełnosprawnym. Z myślą o pasażerach zaplanowano też parking.
Pierwsze prace zaczną się w kwietniu, a zakończenie inwestycji planowane jest w połowie 2016 roku. Wtedy czas przejazdu pociągów między Krakowem i Zakopanem zostanie skrócony o 15 minut.
Jak zapowiedziała Szalacha, w planach są kolejne przedsięwzięcia, które jeszcze bardziej przyspieszą przejazd pociągów do Zakopanego. W tym roku rozpocznie się budowa łącznicy między stacjami Kraków Zabłocie a Kraków Krzemionki. Nowy odcinek skróci czas przejazdu do Zakopanego o kolejne kilkanaście minut.
Po wybudowaniu obu łącznic pasażerowie między Krakowem a Zakopanem pojadą ok. 30 minut krócej. Obecnie podróż ta zajmuje 3 godziny i 20 minut.