Aktualizacja: 31.07.2015 14:16 Publikacja: 31.07.2015 14:16
Foto: Fotorzepa, Magda Starowieyska Magda Starowieyska
Z najnowszych badań IDC wynika, że na świecie zapotrzebowanie na tablety w tym okresie spadło w sumie o ponad 3 mln sztuk. Najmocniej kurczący się popyt na te urządzenia odczuli liderzy tego rynku – Apple i Samsung.
Koncerny w drugim kwartale sprzedały o 3,4 mln tabletów mniej niż rok wcześniej. W konsekwencji producent iPadów wprowadził na rynek o 18 proc. mniej tego typu gadżetów, a Samsung – o 12 proc. Spadki odnotowali również liczni mniejsi producenci, w sumie popyt na ich urządzenia zmniejszył się o prawie 10 proc. Jako przyczynę odwrotu klientów od tabletów analitycy wskazują dłuższy cykl życia, związany z tym, że nowe urządzenia niewiele różnią się od tych sprzed lat. Ponadto popularność smartfonów sprawia, że użytkownicy tracą zainteresowanie zwłaszcza małymi tabletami.
Komisja Europejska wydała zgodę na przesunięcie środków z KPO na Funduszu Bezpieczeństwa i Obrony. Te środki maj...
Wyzwań i wyzwań dla polskiej gospodarki nie brakuje, zwłaszcza w obecnych turbulentnych czasach. 26 maja zmierzą...
Grupa Euvic uwierzyła w Komputronika. Podpisano list intencyjny w sprawie objęcia akcji nowej emisji i odkupieni...
Jak obniżyć ceny mieszkań w Polsce, dlaczego Unia Europejska wprowadza cła na nawozy z Białorusi i Rosji oraz ja...
Posłowie do Parlamentu Europejskiego poparli w czwartek podniesienie ceł na nawozy oraz niektóre rosyjskie i bia...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas