Tablety w odwrocie. Nowy Windows odwróci trend?

Koniec boomu na tzw. elektroniczne tabliczki. Sprzedaż tych urządzeń w drugim kwartale 2015 r. sięgnęła 44,7 mln egzemplarzy, co oznacza, że spadła i to aż o 7 proc.

Publikacja: 31.07.2015 14:16

Tablety w odwrocie. Nowy Windows odwróci trend?

Foto: Fotorzepa, Magda Starowieyska Magda Starowieyska

Z najnowszych badań IDC wynika, że na świecie zapotrzebowanie na tablety w tym okresie spadło w sumie o ponad 3 mln sztuk. Najmocniej kurczący się popyt na te urządzenia odczuli liderzy tego rynku – Apple i Samsung.

Koncerny w drugim kwartale sprzedały o 3,4 mln tabletów mniej niż rok wcześniej. W konsekwencji producent iPadów wprowadził na rynek o 18 proc. mniej tego typu gadżetów, a Samsung – o 12 proc. Spadki odnotowali również liczni mniejsi producenci, w sumie popyt na ich urządzenia zmniejszył się o prawie 10 proc. Jako przyczynę odwrotu klientów od tabletów analitycy wskazują dłuższy cykl życia, związany z tym, że nowe urządzenia niewiele różnią się od tych sprzed lat. Ponadto popularność smartfonów sprawia, że użytkownicy tracą zainteresowanie zwłaszcza małymi tabletami.

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Biznes
Dodatkowe 26 mld zł na obronność zatwierdzone. Zgoda KE dla Polski
Biznes
Adam Bodnar i Leszek Balcerowicz na konferencji TEP
Biznes
Komputronik pozyskał inwestora. Kurs szybuje
Biznes
Jak obniżyć ceny mieszkań? Cła na nawozy i plan podatkowy Trumpa
Biznes
Będą cła na nawozy z Rosji i Białorusi. Grupa Azoty częściowo zadowolona