Przychody grupy Lego sięgnęły w I półroczu 14,1 mld koron duńskich (8 mld zł). Zysk netto skoczył o 838 mln do 3,5 mld koron (ok. 2 mld zł).
Zasługą wysokich wyników spółki są nowe kolekcje klocków, stworzone na wzór filmu „Jurassic World" i bajki animowanej „Elves". Firma urozmaiciła wybór zabawek w sprzedaży do ponad 300 różnych zestawów – wynika z wypowiedzi Julii Goldin, dyrektora działu marketingu.
- Kolejnym czynnikiem okazało się osłabienie duńskiej waluty oraz euro, które przyczyniło się do wzrostu sprzedaży zabawek Lego o 5 proc. – ocenia dyrektor finansowy, John Goodwin.
To jednak niższy wynik w porównaniu do tego samego okresu w 2014 r., kiedy to sprzedaż produktów Lego wzrosła w zawrotnym tempie po premierze kasowego filmu „Lego przygoda".
Największy wzrost sprzedaży miał miejsce w Azji, w której spółka zainwestowała w ostatnim czasie ogromne środki finansowe, by zmniejszyć zależność od rynków europejskich i amerykańskiego. Jeszcze w tym roku Lego planuje otworzyć nową fabrykę w chińskim mieście Jiaxing.