Blisko 63 miliony złotych inwestowane są zarówno w modernizacje torowisk jak i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa na odcinku Gniezno-Trzemeszno. Prócz wymiany torów, montowane są szlabany na przejazdach, a perony przystosowywane są do obsługi niepełnosprawnych.

Roboty obejmują wymianę ponad 8 kilometrów torów i prawie 1,4 tys. podkładów. Zamontowanych zostanie 14 rozjazdów. Na 4 skrzyżowaniach torów z drogami pojawią się automatyczne rogatki i sygnalizacja świetlna. 30 km torów zostanie wyprofilowanych tzn. dokładnie ułożonych wg planów i przygotowanych do wyższych prędkości. Przebudowana zostanie także sieć trakcyjna. Po wyremontowanych torach pociągi pojadą z prędkością 150 kilometrów na godzinę. Jak deklaruje zarządzająca infrastruktur1)spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, czas przejazdu z Inowrocławia do Poznania skróci się o około 5 minut.

Inwestycja poprawi m.in. obsługę pasażerów na przystanku Jankowo Dolne. Na peronach zostanie ułożona nowa nawierzchnia, pojawią się wiaty, ławki, oświetlenie i mała architektura. Zbudowane będą pochylnie dla wózków inwalidzkich.

Prace potrwają do grudnia. Wykonawcą jest Strabag oraz Zakład Robót Kolejowych DOM Poznań. Remont torów pomiędzy Gnieznem a Trzemesznem jest częścią dużego projektu modernizacyjnego na linii Poznań – Olsztyn. Zakończyła się już rewitalizacja 90 kilometrów trasy kolejowej z Inowrocławia do Jabłonowa Pomorskiego. Wymieniono tam blisko 170 km torów i 75 rozjazdów, odnowiono 16 mostów i wiaduktów, zamontowano nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Pociągi pasażerskie jadą tam z prędkością do 120 kilometrów na godzinę

Koszt tej inwestycji to 264 mln zł. Finansowanie zapewnił Fundusz Spójności Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz budżet państwa.