TikTokowa marka kosmetyków sprzedana za 1 mld dol. Modelka Hailey Bieber sprzedała Rhode

Modelka Hailey Bieber sprzedała swoją popularna markę kosmetyków Rhode firmie e.l.f. Beauty za 1 mld dolarów. Firma powstała w 2022 r. i szybko się rozwinęła, częściowo dzięki swojej popularności w portalach społecznościowych, odnotowując ponad 200 mln dolarów sprzedaży netto w ciągu 12 miesięcy do marca.

Publikacja: 29.05.2025 10:21

Hailey Bieber

Hailey Bieber

Foto: REUTERS/Mario Anzuoni

Produkty Rhode maja trafić do sklepów Sephora w USA i Wielkiej Brytanii jeszcze w tym roku.

TikTokowa marka sprzedana za 1 mld dolarów

Koncern e.l.f. Beauty zapłaci akcjonariuszom za Rhode 800 mln dolarów w gotówce i akcjach, a dalsza wypłata 200 mln dol. jest możliwa w zależności od przyszłego wzrostu sprzedaży. Oczekuje się, że umowa zostanie zamknięta jeszcze w tym roku.

Czytaj więcej

Zakupy coraz częściej na TikToku i Instagramie

Hailey Bieber, która pozostanie w firmie jako dyrektor kreatywna, napisała w mediach społecznościowych, że umowa oznacza „następny rozdział” dla marki. Pozostali współzałożyciele i obecni dyrektorzy będą nadal kierować firmą po sprzedaży. „Nasze partnerstwo z e.l.f. Beauty oznacza niesamowitą okazję do podniesienia i przyspieszenia naszej zdolności dotarcia do większej liczby osób w naszej społeczności z jeszcze bardziej innowacyjnymi produktami i rozszerzenia naszej dystrybucji na całym świecie” — napisała Bieber w komunikacie.

Marka Rhode stała się popularna w mediach społecznościowych, zwłaszcza dzięki viralowym postom na TikToku.

Czytaj więcej

Nieletni nie będą mogli kupować „dorosłych” kosmetyków? Powstał projekt ustawy

Marki celebrytów rosną w siłę

Hailey Bieber tworząc własna linię kosmetyków poszła śladami innych gwiazd, takich jak Rihanna, której Fenty Beauty było warte prawie 3 miliardy dolarów w zeszłym roku, według szacunków Forbesa. Inna celebrytka, Kylie Jenner w 2020 roku sprzedała udziały w swojej firmie kosmetycznej firmie Coty za 600 milionów dolarów. A marka kosmetyków Rare Beauty Seleny Gomez zapewniła jej miejsce w indeksie miliarderów Bloomberga w zeszłym roku.

W sumie w 2023 roku marki kosmetyczne celebrytów wygenerowały ponad 1 miliard dolarów sprzedaży – wynika z raportu firmy Nielsen IQ.

Czytaj więcej

103-letnia influencerka Joan Partridge podbija TikTok. Czym zasłynęła?

Hailey Bieber, która jest córką aktora Stephena Baldwina i siostrzenicą aktora Aleca Baldwina, w wywiadzie dla „Vogue” powiedziała, że sukces marki Rhode był zaskoczeniem.

Marka Rhode zyskała popularność dzięki viralowym produktom na TikToku, takim jak „peptydowe kuracje do ust” za 18 dolarów. Sprzedaż odbywa się wyłącznie za pośrednictwem własnej strony internetowej lub pop-up store – sklepom tymczasowym – informuje Reuters. Pierwsze produkty Rhode maja trafić do sklepów stacjonarnych Sephora w kanadzie i USA tej jesieni. W następnej kolejności pojawią się w sklepach tej marki w wielkiej Brytanii.

Produkty Rhode maja trafić do sklepów Sephora w USA i Wielkiej Brytanii jeszcze w tym roku.

TikTokowa marka sprzedana za 1 mld dolarów

Pozostało jeszcze 95% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Cła Trumpa nielegalne? Cyfrowa suwerenność Europy i plan ratunkowy Niemiec
Materiał Promocyjny
Bank Pekao S.A. uruchomił nową usługę doradztwa inwestycyjnego
Biznes
Drugi kwartał w CD Projekcie powinien być całkiem dobry
Materiał Promocyjny
Demografia i niepewność regulacyjna to niejedyne wyzwania dla handlu
Biznes
Umiarkowany optymizm polskiego biznesu
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Biznes
XTPL mocno wierzy w swoją technologię. Chce mocno zwiększyć sprzedaż
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont