Chińczycy zadzwonią z Pepsi

Producent napojów nie zamierza bezpośrednio konkurować z Apple czy Samsungiem. Ale smartfony z jego marką pojawią się na rynku.

Aktualizacja: 13.10.2015 22:37 Publikacja: 13.10.2015 22:00

Chińczycy zadzwonią z Pepsi

Foto: Bloomberg

PepsiCo, producent napojów i innego typu produktów spożywczych, może udzielić firmie zewnętrznej licencji na użytkowanie marki Pepsi i sprzedaży pod nią aparatów telefonicznych i akcesoriów na chińskim rynku. Do podpisania umowy może dojść w ciągu kilku miesięcy – poinformował koncern. Rzeczniczka PepsiCo zapewniła przy tym, że koncern sam nie zacznie produkować aparatów telefonicznych.

Według serwisu Mobipicker.com, który pierwszy poinformował o planach PepsiCo, nowy aparat pojawi się na półkach 20 października. Ma należeć do modeli o dobrej jakości, ale niespełniających wymagań najbardziej zaawansowanych użytkowników.

Nie wiadomo jeszcze, która firma będzie produkować smartfony pod marką Pepsi.

PepsiCo jest właścicielem m.in. brandów Lay's, Cheetos (pod nimi sprzedawane są chrupki ziemniaczane i inne) i Lipton Ice Tea. W ostatnim czasie grupa podpisało wiele innych umów pozwalających jej więcej zarobić dzięki wypromowanej lata temu głównej marce. W ubiegłym roku nawiązała partnerstwo z duńską firmą Bang&Olufsen, produkującą luksusowy sprzęt hi-fi, oraz włoskim producentem obuwia Del Toro, gdy wypuszczał ze swoich fabryk produkty w ramach kampanii  odwołującej się do piłki nożnej.

PepsiCo wypracowuje rocznie 66 mld dol. przychodów. Do mniej znanych produktów grupy należą napoje energetyczne Rockstar i napój izotoniczny Gatorade.

W Polsce zatrudnia 2850 pracowników w czterech fabrykach.

PepsiCo, producent napojów i innego typu produktów spożywczych, może udzielić firmie zewnętrznej licencji na użytkowanie marki Pepsi i sprzedaży pod nią aparatów telefonicznych i akcesoriów na chińskim rynku. Do podpisania umowy może dojść w ciągu kilku miesięcy – poinformował koncern. Rzeczniczka PepsiCo zapewniła przy tym, że koncern sam nie zacznie produkować aparatów telefonicznych.

Według serwisu Mobipicker.com, który pierwszy poinformował o planach PepsiCo, nowy aparat pojawi się na półkach 20 października. Ma należeć do modeli o dobrej jakości, ale niespełniających wymagań najbardziej zaawansowanych użytkowników.

Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!