PepsiCo, producent napojów i innego typu produktów spożywczych, może udzielić firmie zewnętrznej licencji na użytkowanie marki Pepsi i sprzedaży pod nią aparatów telefonicznych i akcesoriów na chińskim rynku. Do podpisania umowy może dojść w ciągu kilku miesięcy – poinformował koncern. Rzeczniczka PepsiCo zapewniła przy tym, że koncern sam nie zacznie produkować aparatów telefonicznych.
Według serwisu Mobipicker.com, który pierwszy poinformował o planach PepsiCo, nowy aparat pojawi się na półkach 20 października. Ma należeć do modeli o dobrej jakości, ale niespełniających wymagań najbardziej zaawansowanych użytkowników.
Nie wiadomo jeszcze, która firma będzie produkować smartfony pod marką Pepsi.
PepsiCo jest właścicielem m.in. brandów Lay's, Cheetos (pod nimi sprzedawane są chrupki ziemniaczane i inne) i Lipton Ice Tea. W ostatnim czasie grupa podpisało wiele innych umów pozwalających jej więcej zarobić dzięki wypromowanej lata temu głównej marce. W ubiegłym roku nawiązała partnerstwo z duńską firmą Bang&Olufsen, produkującą luksusowy sprzęt hi-fi, oraz włoskim producentem obuwia Del Toro, gdy wypuszczał ze swoich fabryk produkty w ramach kampanii odwołującej się do piłki nożnej.
PepsiCo wypracowuje rocznie 66 mld dol. przychodów. Do mniej znanych produktów grupy należą napoje energetyczne Rockstar i napój izotoniczny Gatorade.