Reklama

Wielka przebudowa Barcelony. Miasto dla pieszych, nie samochodów

Więcej miejsca dla pieszych, mniej dla samochodów. Stolica Katalonii, Barcelona pokazuje, że naprawdę się zmienia i ma być miastem, w którym żyje się lepiej.

Aktualizacja: 15.11.2020 17:05 Publikacja: 15.11.2020 16:44

Superblock w Barcelonie

Superblock w Barcelonie

Foto: AFP

Pierwszy „superblok”, czyli wydzielone ulice, po których ruch samochodów jest drastycznie ograniczony, władze miasta wydzieliły już w 2016 roku. Teraz burmistrz Ady Colau zdecydowała, że w ciągu następnych 10 lat powstaną potężne obszary, po których auta będą mogły się poruszać jedynie po wydzielonych pasach i tylko w jedną stronę, a niektóre ulice w ogóle zostaną zamknięte dla samochodów, z wyjątkiem mieszkańców, dystrybucji i służb komunalnych. Większość tego obszaru mają stanowić pasaże wyłącznie dla pieszych oraz parki i inne tereny zielone.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Spotkanie Trump–Xi, ustawa schronowa a ceny mieszkań, auta w Polsce tanieją
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Centra usług widzą szansę w rozwoju AI. Czas transformacji
Biznes
Równe płace, równe szanse – Grupa Żabka ponownie z certyfikatem EQUAL-SALARY
Biznes
Horyzont Europa to Liga Mistrzów europejskiej nauki
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Patronat Rzeczpospolitej
Horizon4Poland’25 – największy matchmaking w Polsce!
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama