Wielka przebudowa Barcelony. Miasto dla pieszych, nie samochodów

Więcej miejsca dla pieszych, mniej dla samochodów. Stolica Katalonii, Barcelona pokazuje, że naprawdę się zmienia i ma być miastem, w którym żyje się lepiej.

Aktualizacja: 15.11.2020 17:05 Publikacja: 15.11.2020 16:44

Superblock w Barcelonie

Superblock w Barcelonie

Foto: AFP

Pierwszy „superblok”, czyli wydzielone ulice, po których ruch samochodów jest drastycznie ograniczony, władze miasta wydzieliły już w 2016 roku. Teraz burmistrz Ady Colau zdecydowała, że w ciągu następnych 10 lat powstaną potężne obszary, po których auta będą mogły się poruszać jedynie po wydzielonych pasach i tylko w jedną stronę, a niektóre ulice w ogóle zostaną zamknięte dla samochodów, z wyjątkiem mieszkańców, dystrybucji i służb komunalnych. Większość tego obszaru mają stanowić pasaże wyłącznie dla pieszych oraz parki i inne tereny zielone.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Biznes
Ogromna inwestycja Microsoftu w Europie. Koncern składa obietnicę
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne