Średnio dziennie Poczta Polska (PP) przewozi i dostarcza teraz kilkaset tysięcy paczek i przesyłek. – Ostatnie tygodnie roku to bardzo dynamiczny okres w branży przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych. Liczba przesyłek w tym czasie wzrasta nawet o 60 proc. Przesyłane są głównie prezenty świąteczne zakupione przez internet, towary do centrów handlowych, dokumenty między firmami, życzenia i listy – wylicza państwowy operator i dodaje, że notowane obecnie rekordowe wyniki obrotu paczkowego to zasługa popularności handlu e-commerce.

Badania pokazują, że Poczta Polska jest najchętniej wybieranym operatorem dostarczającym prezenty w tym roku. ARC Rynek i Opinia podaje, że blisko 70 proc. respondentów wybierze właśnie PP. W porównaniu do zeszłorocznego badania, o ponad 20 punktów procentowych (z 26 proc. do 47 proc.) wzrósł odsetek respondentów, którzy jako kryterium wyboru Poczty na dostarczyciela prezentów, wskazali zaufanie do tej firmy. Z kolei z 25 proc. do 39 proc. wzrosła w tej samej grupie liczba pozytywnych doświadczeń związanych z obsługą ze strony PP.

W ubiegłym roku, w okresie od końca listopada – do świąt klienci Poczty nadali ogółem 10,3 mln szt. przesyłek kuriersko-paczkowych, z czego w samym grudniu 5,9 mln szt.