Materiał powstał we współpracy ze Związkiem Cyfrowa Polska
Goście konferencji dyskutowali o różnych strategiach cyfryzacji w sferze edukacyjnej. Jak wykorzystać gigantyczny potencjał drzemiący w nowych technologiach? Jak uczyć w cyfrowym świecie? Jak rozwijać cyfrowe kompetencje młodych ludzi, a jednocześnie zapewnić im wiedzę niezbędną do bezpiecznego poruszania się w sieci? Jak unikać błędów, wyciągając wnioski z doświadczeń pionierów innowacyjnej edukacji? To niektóre z zagadnień, o jakich była mowa podczas spotkań, rozmów, prezentacji i debat II edycji CEE Edu Digital Summit.
Patronat honorowy nad wydarzeniem sprawowali ministrowie cyfryzacji, edukacji i nauki oraz NASK, rzecznik praw dziecka i Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę. „Rzeczpospolita” była partnerem konferencji.
Inicjatywa Szkoła 4.0
Ważnym punktem konferencji było powołanie przez jej organizatora – Związek Cyfrowa Polska (ZCP), który reprezentuje krajową branżę cyfrową – Inicjatywy Szkoła 4.0. Celem projektu jest wspieranie transformacji cyfrowej szkół. Eksperci ds. edukacji będą pracowali nad rekomendacjami wspomagającymi nauczycieli w odpowiedzialnym i bezpiecznym wykorzystywaniu nowych technologii w edukacji, a także inicjowali działania w tym zakresie.
Jak wyjaśnił Michał Kanownik, prezes Cyfrowej Polski, Inicjatywa Szkoła 4.0 to grupa doradcza złożona z ekspertów w dziedzinie cyfrowej edukacji. Tworzą ją: Marek Grzywna, wyróżniony w konkursie Nauczyciel Roku 2022, Iwona Pietrzak-Płachta, Nauczyciel Roku 2022, Joanna Waszkowska, wyróżniona w konkursie Nauczyciel Roku 2021, Radosław Potrac, Nauczyciel Roku 2023, Leszek Janasik, dyrektor Społecznego LO nr 5 Społecznego Towarzystwa Oświatowego w Milanówku, Piotr Adamczewski, dyrektor Sportowej SP nr 3 w Aleksandrowie Łódzkim, oraz Marcin Zaród, Nauczyciel Roku 2013, członek grupy Superbelfrzy.