Misja gospodarcza do Japonii ma ożywić współpracę

Seminarium dla polskich firm na temat abenomiki rozpoczęło misję biznesową do Japonii pod przewodnictwem wiceministra rozwoju Radosława Domagalskiego.

Publikacja: 14.01.2016 12:02

Misja została zorganizowana przez Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych przy okazji inauguracji przez PLL LOT bezpośredniego połączenia lotniczego Warszawa - Tokio. Misja potrwa do 16 stycznia.

Podczas seminarium, Veronika Kutics z Japońskiej Organizacji Handlu Zagranicznego (Jetro), powołanej przez japoński rząd na rzecz promocji eksportu za granicą, opowiedziała o klimacie inwestycyjnym w Japonii i usługach oferowanych przez Jetro. Przedstawiła założenia japońskiego programu gospodarczego - abenomiki, który zakłada rozwój monetarny i budżetowy w połączeniu z szerokimi reformami strukturalnymi. Celem inicjatywy jest ożywienie gospodarki Japonii, co związane jest z wyjściem z okresu deflacji i wysokiego kursu jena. Program, którego nazwa - abenomika - pochodzi od nazwiska premiera Japonii Shinz? Abe, przedstawia się jako odejście od „redystrybucji dóbr w kurczącej się gospodarce" na rzecz „tworzenia bogactwa poprzez wzrost".

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Biznes
Demograficzne wyzwania Polski: dzietność, migracje i przyszłość gospodarki
Biznes
Dodatkowe 26 mld zł na obronność zatwierdzone. Zgoda KE dla Polski
Biznes
Adam Bodnar i Leszek Balcerowicz na konferencji TEP
Biznes
Komputronik pozyskał inwestora. Kurs szybuje
Biznes
Jak obniżyć ceny mieszkań? Cła na nawozy i plan podatkowy Trumpa