Nowoczesność to także wyzwania

Działająca od ćwierć wieku fabryka w Tarnowie Podgórnym to jeden z najnowocześniejszych zakładów branży tytoniowej na świecie. Największe wyzwanie to wdrażanie procesów związanych z ESG.

Publikacja: 28.02.2024 15:13

Fabryka Imperial Tobacco w Tarnowie Podgórnym

Fabryka Imperial Tobacco w Tarnowie Podgórnym

Foto: mat. prasowe

Materiał powstał we współpracy z ITPL

Fabryka w Tarnowie Podgórnym pod Poznaniem to jeden z najnowocześniejszych tego typu obiektów w naszej części Europy i jeden z największych na świecie zakładów produkcyjnych należących do brytyjskiego koncernu Imperial Tobacco, który jest częścią grupy Imperial Brands PLC, globalnego producenta wyrobów tytoniowych.

– Fabryka pod Poznaniem to najnowocześniejszy zakład produkcyjny całego koncernu. Poza kluczowym znaczeniem dla całej firmy ma także ogromną wartość lokalną – jest jednym z najważniejszych pracodawców w województwie – podkreśla Sandra Magdziak, dyrektor fabryki w Tarnowie Podgórnym, członek zarządu Imperial Tobacco Polska.

Zakład rozpoczął swoją działalność w 1998 roku. Była to jedna z najważniejszych inwestycji koncernu, a zarazem, jak podkreślają w firmie, kluczowe osiągnięcie przemysłu tytoniowego w Polsce. Nowoczesny obiekt, obecnie o powierzchni ponad 60 tys. mkw., powstał w rekordowo krótkim czasie. Dziś zatrudnienie w nim znajduje niemal 900 pracowników, dzięki czemu jest jednym z najważniejszych pracodawców w całej Wielkopolsce.

Koncern zresztą często podkreśla, jak ważni są dla niego ludzie tworzący historię firmy. – Doceniamy wkład i pracę naszych pracowników w rozwój obiektu oraz jesteśmy dumni, że razem tworzymy jego sukces i historię już 25 lat – mówi Sandra Magdziak.

Zaangażowanie w rozwój pracowników widoczne jest m.in. w licznych programach stażowych kierowanych do studentów i absolwentów szkół wyższych. Firma współpracuje także z lokalnym technikum, w którym wspiera specjalistyczne kształcenie przyszłych ekspertów, m.in. w zakresie mechatroniki.

Tak więc nie jest przypadkiem, że firma została laureatem prestiżowej nagrody Top Employer – zresztą już po raz dwunasty z rzędu. To tylko potwierdza status firmy, jako pracodawcy o najwyższych standardach zatrudnienia. Znalazła się ona także w gronie sygnatariuszy Karty Różnorodności, wspierając tym samym budowanie otwartego i inkluzywnego środowiska pracy.

Inwestycje w rozwój i innowacje

W ostatnich latach fabryka w Tarnowie Podgórnym przechodzi ewolucję związaną zarówno ze zwiększeniem mocy produkcyjnych, jak i odpowiedzią na wyzwania wynikające z zasad zrównoważonego rozwoju.

Zakład był intensywnie modernizowany. Nastąpiła m.in. rozbudowa kolejnych hal produkcyjnych, powstał także nowoczesny, w pełni zautomatyzowany magazyn wysokiego składowania. Z każdym rokiem rosną również zdolności produkcyjne obiektu.

Produkty powstające w podpoznańskim zakładzie w większości trafiają na eksport do krajów Europy. Poza rodzimym rynkiem można je znaleźć m.in w Niemczech, Hiszpanii, Francji, Słowacji, Czechach, jak także poza Unię Europejską.

Jednocześnie koncern kontynuuje swoje zaangażowanie w innowacje i dalszy rozwój fabryki, szczególnie w kontekście zrównoważonego rozwoju, wyzwań ESG oraz zmian klimatu, tak aby nadal z jednej strony dostarczać swoim konsumentom wysokiej jakości produkty, ale również budować stabilność i przyszłość lokalnej społeczności.

– Przed nami bardzo intensywne lata ukierunkowane na wdrażanie rozwiązań zrównoważonego rozwoju w fabryce. I nie traktujemy tego tylko jako hasła – mówi Sandra Magdziak.

– Do 2025 roku planujemy zredukować zużycie energii o 25 proc. w stosunku do bazowego zużycia energii z roku 2017, a do roku 2030 planujemy osiągnąć zeroemisyjność w zakresie 1 i 2, a zatem energii zużywanej bezpośrednio przez naszą spółkę – podsumowuje Magdziak.

Materiał powstał we współpracy z ITPL

Biznes
Grecja rozdaje pieniądze urlopowiczom, którzy stracili wakacje przez pożary
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Biznes
Nowy pomysł Poczty Polskiej rozwścieczył pracowników. Myśleli, że to żart
Biznes
Sztuczna inteligencja sprzedaje samochody
Biznes
Polski rynek pracy nie tylko dla Polaków
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Biznes
Rząd Węgier zachęca biznes do współpracy z Rosją