Reklama

Producenci mebli wciąż wypatrują światła w tunelu

Miniony rok był dla meblowej branży najsłabszy od dwóch dekad. Mimo to, z przychodami 94 mld zł, udało się nam utrzymać pozycję lidera produkcji w Europie.

Publikacja: 22.02.2024 03:00

Od kwietnia 2022 r. do grudnia 2023 r. w branży meblowej zniknęło co najmniej 18 tysięcy etatów

Od kwietnia 2022 r. do grudnia 2023 r. w branży meblowej zniknęło co najmniej 18 tysięcy etatów

Foto: AdobeStock

Polscy producenci obronili też w 2023 r. miejsce nr 2, po Chinach, w globalnym eksporcie domowych sprzętów – twierdzą analitycy Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli. Meblarski przemysł, nie tylko w Polsce, od czasu covidowej pandemii hamuje, a w ostatnich kilkunastu miesiącach do kiepskiej koniunktury przyczyniły się wyraźne spadki sprzedaży – od kilku do nawet kilkunastu procent w zależności od segmentu.

Maria Florczuk, prezeska giełdowej spółki Fabryki Mebli Forte, ocenia spadki sprzedaży w 2023 roku na ponad 20 proc. – w zależności od asortymentu. – To oczywiste, że na sytuację wpływają rosnące ceny, podbijane przez inflację, szybujące koszty materiałów i energii – mówi. – Wiem, że nikogo to nie pocieszy, ale pustoszejące salony meblowe to w Europie powszechne zjawisko. W bogatszych od nas Niemczech spowolnienie uderzyło nawet mocniej: sytuacja na rynku spowodowała upadek znanych meblowych firm, u nas upadłości na rynku jak dotąd nie było wiele – dodaje prezeska Forte.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Rada Gabinetowa, kryzys w AGD i ostrzeżenie branży motoryzacyjnej dla Brukseli
Biznes
Prezydent Karol Nawrocki zawetował dwie kolejne ustawy
Biznes
Kamera rozpozna narodowość i rasę. Totalna inwigilacja w Rosji
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes
Kreml zagrabia kolejne firmy. Teraz kraby i przekąski będą zarabiać na wojnę
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama