Bogatsi niech płacą. Parkowanie SUV-a będzie drogie

Jeśli obostrzenia zaczną rozlewać się po Europie, staną się problemem także dla polskich właścicieli dużych aut.

Publikacja: 08.02.2024 03:00

Kompaktowy SUV Mazda Motor Corp.

Kompaktowy SUV Mazda Motor Corp.

Foto: Bloomberg

Już ponad połowa nowych samochodów osobowych sprzedawanych w Polsce to SUV-y. Tymczasem w krajach zachodniej Europy zaczyna wzbierać kampania zmierzająca do wypchnięcia ich z centrów miast. Przykład dał Paryż, którego mieszkańcy w referendum opowiedzieli się za drastycznym podniesieniem opłat za parkowanie tego rodzaju aut: trzykrotny wzrost stawek, do 18 euro za godzinę (ale z wyjątkiem paryżan). Wcześniej wyższe opłaty dla SUV-ów wprowadził także Lyon (o 15 euro miesięcznie więcej niż za przeciętny samochód).

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne