W porównaniu z grudniem sprzedaż jednak wyraźnie osłabła – o przeszło 18 proc. Nie zmienia to faktu, że styczeń okazał się kolejnym, już dziesiątym miesiącem nieprzerwanego wzrostu sprzedaży, utrzymującym się od kwietnia ubiegłego roku.
Na rynku samochodów osobowych wzrost był nieco mniejszy – o 7,1 proc. w ujęciu rok do roku. Na dziesięć najpopularniejszych na polskim rynku marek jedynie trzy odnotowały spadki: Opel o 2,2 proc., Nissan o 1,2 proc. oraz Dacia o 4,6 proc. Znaczące, dwucyfrowe wzrosty odnotowały Ford, Hyundai i Renault, przy czym Hyundai zwiększył swą sprzedaż aż o 40,9 proc. Bardzo dobrze sprzedawały się także marki premium. Audi zwiększyło liczbę rejestrowanych samochodów o 40,3 proc., natomiast BMW o 43,7 proc. Według Samaru, udział marek premium w całym styczniowym rynku samochodów osobowych wyniósł 8,4 proc. To mniej niż za cały 2015 rok, w którym marki premium miały przeszło 11-procentowy udział.