Arabowie produkują rosyjskie limuzyny. Auta trafią na Bliski Wschód i do Afryki

Po raz pierwszy po rozpadzie ZSRR, rosyjski samochód jest produkowany za granicą. W Dubaju ruszył montaż limuzyn Aurus. Marka nie uzyskała rejestracji w Unii, bo jej nazwa zbyt przypomina nazwy zachodnich produktów, obecnych już na rynku.

Publikacja: 13.11.2023 12:20

Aurus, rosyjska odpowiedź na Bentleya

Aurus, rosyjska odpowiedź na Bentleya

Foto: Bloomberg

O rozpoczęciu montażu samochodów Aurus w ZEA poinformował Denis Manturow, wicepremier oraz minister handlu i przemysłu Rosji. 

- Produkcja rozpoczęła się w niedzielę 12 listopada. Planowana jest produkcja modeli Senat i SUV Komendant. Zaczynamy od Senatu - powiedział. 

Czytaj więcej

Aurus Senat: Rosyjski konkurent dla Bentleya i Rollsa

Rosjanie mają w planach otwarcie salonu sprzedaży i dostosowywanie samochodów Aurus do wymagań nabywców w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Według Manturowa obecność rosyjskiej marki na Bliskim Wschodzie będzie sukcesywnie rozszerzana. - Rozważamy ekspansję. Teraz mocno się tu zadomowimy (w Zjednoczonych Emiratach Arabskich – red.), a potem rozszerzymy działalność na inne kraje regionu – odpowiedział agencji TASS Manturow na pytanie o ewentualne otwarcie salonu Aurusa w Arabii Saudyjskiej.

Wobec sankcji Zachodu, rosyjskie władze widzą - jako główny kierunek eksportu luksusowych samochodów marki Aurus - kraje regionu MENA (Bliski Wschód i Afryka Północna).

Rosyjski Aurus zamiast do UE, trafi na Bliski Wschód

Aurus to linia samochodów luksusowych, która powstaje od 2013 roku na zlecenie Kremla. W opracowaniu pierwszych maszyn brali udział specjaliści z Niemiec. Eksperci zarzucali rosyjskim limuzynom podobieństwo do innych, już obecnych na rynku. Fiaskiem zakończyła się podjęta w 2019 r próba rejestracji marki w Unii. Zastrzeżenia złożyły Toyota (ma model Auris), Lamborghini (model Urus) i Michelin (opony Taurus).

Projekt zakłada rozwój linii samochodów przeznaczonych zarówno do wymiany floty samochodów służbowych urzędników, jak i do sprzedaży komercyjnej. Od maja 2021 roku samochody produkowane są w fabryce Aurus w Tatarstanie. W tej chwili produkowany jest sedan Aurus Senat i SUV Komendant.

Linia modeli Aurus obejmuje sedana Senat S600, limuzynę Senat L700, minivana Arsenal oraz nienazwany kabriolet na Paradę Zwycięstwa. W 2022 roku zadebiutował nowy crossover Aurus Komendant.

Czytaj więcej

Rosja uzależnia się od samochodów z Chin. To największy rynek eksportu

Jest jeszcze model Lafet, który według dokumentów Rospatent (rosyjskie biuro patentowe) określany jest jako „samochód pasażersko-towarowy” - to karawan zbudowany na bazie sedana Senat z nadwoziem wydłużonym o pół metra. Na razie wyprodukowano dwa egzemplarze tego modelu. 

Technicznie rosyjski karawan jest zunifikowany z podstawowym sedanem i ma hybrydową jednostkę napędową z 4,4-litrowym silnikiem benzynowym V8 o mocy 598 koni mechanicznych oraz 38-konnym silnikiem elektrycznym i napędem na cztery koła zintegrowanym z 9-biegową automatyczną skrzynią biegów.

O rozpoczęciu montażu samochodów Aurus w ZEA poinformował Denis Manturow, wicepremier oraz minister handlu i przemysłu Rosji. 

- Produkcja rozpoczęła się w niedzielę 12 listopada. Planowana jest produkcja modeli Senat i SUV Komendant. Zaczynamy od Senatu - powiedział. 

Pozostało 91% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Polacy ruszają na wakacje. Ile chcą wydać? Dokąd pojadą?
Biznes
Niemcy zbudują fabrykę pocisków na Litwie. Dostarczy je Ukrainie i NATO
Biznes
UOKiK dał zgodę browarom i producentom napojów na tworzenie operatora kaucyjnego
Biznes
Ciągle więcej firm znika, niż się pojawia nowych
Akcje Specjalne
Firmy chcą działać w sposób zrównoważony
Biznes
Cyberbezpieczeństwo w biznesie. Między Polską a Unią jest przepaść
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży