Koncern paliwowo-energetyczny wchodzi coraz głębiej w rynek mediowy. PKN Orlen zamierza przejąć spółkę Polska Press od niemieckiej Verlagsgruppe Passau Capital Group. Jak podał polski koncern w komunikacie, transakcja wpisuje się w jego strategiczne plany w zakresie zwiększania sprzedaży detalicznej i umocni jego pozycję w branży mediowej, w połączeniu z wchodzącymi już w skład grupy agencją Sigma Bis i spółką Ruch.

O planowanej akwizycji pochwalił się już prezes PKN Orlen, Daniel Obajtek, na swoim koncie na Twitterze.

„Przejmujemy wydawnictwo @Polska_Press. Dzięki transakcji zyskamy dostęp do 17,4 mln użytkowników portali wchodzących w skład Grupy. Pozwoli nam to skutecznie wspierać sprzedaż i rozbudowywać narzędzia big data. To kluczowe zasoby w kontekście planowanego rozwoju sieci detalicznej” - napisał Obajtek.

W listopadzie tego roku PKN Orlen przejął także kontrolę nad RUCH-em, obejmując 65 proc. akcji tej spółki, co umożliwiło koncernowi dalszy intensywny rozwój jego segmentu detalicznego opartego o lokalizacje poza stacjami paliw. Orlen jest też właścicielem agencji mediowej Sigma Bis.

- Konsekwentnie poszerzamy obszary naszej działalności. Na bazie Sigma Bis zbudowaliśmy od podstaw profesjonalną agencję mediową, która sukcesywnie zdobywa nowych klientów, w tym komercyjnych. Przejęliśmy spółkę Ruch, co ułatwi nam wejście na rynek nowych punktów sprzedaży i rozwój usług e-commerce - powiedział Daniel Obajtek, cytowany w komunikacie.

Polska Press jest z kolei jedną z największych grup wydawniczych w Polsce i posiada 20 gazet regionalnych w całym kraju. Według badania Mediapanel Polska za listopad 2020 r., serwisy internetowe Polska Press czyta 17,4 mln użytkowników miesięcznie.