Firma ogłosiła wyniki ostatniego roku na konferencji prasowej w Pałacu Kongresów w dniu inauguracji targów handlowych i 23. edycji Festival del Habano, dorocznej imprezy promocji cygar. W obu imprezach uczestniczył prezydent Kuby, Miguel Diaz-Canel. W targach uczestniczy 70 wystawców, w tym, 59 kubańskich.

Corporación Habanos, przedsiębiorstwo państwowe, związane z brytyjską grupą Altadis z centralą w Hiszpanii kontroluje 40 proc. udziału rynkowego cygar segmentu premium i do 80 proc. rynku puros zwijanych ręcznie. To jeden z ważniejszych eksporterów, dostawca dewiz dla kubańskiej gospodarki. Ostatnie lata były gorsze dla firmy z powodu pandemii i zniszczeń wywołanych przez silny huragan „Ian”, zwłaszcza w prowincji Pinar de Rio, gdzie znajduje się większość plantacji tytoniu. — Habanos kontynuuje drogę wzrostu, co pokazała światu w ostatnich latach — podkreślił na konferencji wiceprezydent ds. rozwoju, José Maria López.

Czytaj więcej

Festiwal cygar przyciąga miłośników tytoniu na Kubę

Europa była głównym rynkiem zbytu cygar, przypadło na nią 54 proc. sprzedaży, przed Azją-Pacyfikiem (19 proc.), obiema Amerykami, bez USA w związku z sankcjami (15 proc.), Afryką i Bliskim Wschodem, (12 proc.). Głównymi odbiorcami były Hiszpania, Francja, Niemcy, Chiny i Szwajcaria, zmieniła się tylko ich kolejność wobec 2021 r.

Corporación Habanos, producent puros marki Cohiba, Montecristo, Partagas i Romeo y Julieta sprzedaje je w 140 krajach świata na 5 kontynentach (poza USA) w sieci 4769 wyspecjalizowanych punktów sprzedaży (157 casa del habano, 17 Cohiba Atmosphere, 567 Habanos Terrace, 2744 Habanos Point, 1264 Habanos Specialist), o 10 proc. więcej niż w 2021 r. Podczas festiwalu cygar firma przedstawiła nowe wyroby: Montecristo Open, Bolivar New Gold Medal i Linia Maestra.