Reklama

iPhone pierwszej generacji trafia na aukcję. Spodziewana cena to 50 tys. dolarów

Nierozpieczętowany iPhone pierwszej generacji ma pójść pod młotek. Szacowana wartość wielokrotnie przekracza pierwotną cenę.

Publikacja: 03.02.2023 13:17

Steve Jobs z pierwszym iPhonem w 2007 roku

Steve Jobs z pierwszym iPhonem w 2007 roku

Foto: Bloomberg

Gdy pierwszy iPhone trafił na rynek w 2007 roku jego cena wynosiła 599 dolarów. W zamian smartfon oferował użytkownikowi ekran 3,5 cala, aparat 2 megapiksele i opcje pamięci 4 lub 8 GB. Podówczas Apple nie miało jeszcze sklepu z aplikacjami, ale telefon mógł korzystać z iTunes. Model z 8 GB pamięci ma trafić teraz na aukcję w stanie całkowicie nieużywanym.

Nierozpieczętowany iPhone należy do tatuażystki Karen Green, która otrzymała go lata temu i nigdy nie rozpakowała. Gdy ujawniła ten fakt w 2019 roku w programie telewizyjnym „The Doctor&The Diva”, rzeczoznawca wycenił urządzenie na 5000 dolarów. Od tego czasu rynek technologicznych zabytków (bo w tej kategorii trzeba rozpatrywać telefon sprzed niemal 16 lat) znacząco się zmienił. W październiku 2022 roku również nigdy nie otwarty iPhone pierwszej generacji został sprzedany na aukcji LCG Auctions za ponad 39 tysięcy dolarów. Ta sama firma aukcyjna, jak udało się dowiedzieć CNN, wystawia również urządzenie należące do tatuażystki.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
System kaucyjny w pytaniach i odpowiedziach. Wyjaśniamy, jak to działa
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Biznes
Zmiany we władzach Elektrimu. Wieloletnia menedżerka zamiast Zygmunta Solorza
Materiał Partnera
Jak Veolia dekarbonizuje polskie ciepło
Biznes
Rekord na kolei i czeska konkurencja, rząd Francji ocalał, atak na CCC
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Oligarcha stracił superjacht. Złoty fortepian odpłynął w siną dal
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama