Reklama

Jeden Leopard 2 wart więcej niż kilka rosyjskich czołgów

Polska dysponuje ponad 250 niemieckimi czołgami z rodziny Leopard 2, to nieco starsze wersje Leo 2A4 i ponad setka nowocześniejszych Leopardów 2 A5 ( pierwsza partię używanych czołgów przejęliśmy dwie dekady temu od zachodnich sąsiadów za symboliczną markę, resztę dokupiliśmy już za euro z zapasów i rezerw Bundeswehry).

Publikacja: 09.01.2023 15:19

Jeden Leopard 2 wart więcej niż kilka rosyjskich czołgów

Foto: materiały prasowe/ZM Bumar Łabędy

128 starszych Leo 2A4 jest aktualnie gruntownie modernizowanych w kraju przy udziale niemieckich producentów – Leopardy dostają wzmocnione pancerze, nowoczesną hydraulikę i zaawansowane systemy łączności, obserwacyjne oraz walki umożliwiające skuteczne prowadzenie ognia np. w trudnych warunkach i nocą.

Mariusz Cielma ekspert militarny szef pisma Nowa Technika Wojskowa twierdzi, że wszystkie specjalistyczne analizy wartości bojowej broni pancernej dają w polu miażdżącą przewagę nawet podstawowym wersjom Leopardów 2 nad rosyjskimi tankami wywodzącymi się z rodziny T-72, i to niezależnie od głębokości modernizacji jakiej poddali je w ostatnich dekadach inżynierowie i konstruktorzy ze słynnej Uralskiej Fabryki Wagonów w Niżnym Tagile.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Zmarł Maciej Adamkiewicz, twórca sukcesu Adamed Pharma. Miał tylko 59 lat
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biznes
Francis Ford Coppola sprzedaje luksusowe zegarki. „Jestem bankrutem”
Biznes
Najnowsza, eksperymentalna szczepionka Moderny okazała się nieskuteczna
Biznes
Czarny czwartek Kremla, sankcje USA i UE, Europa buduje konkurencję dla Muska
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Jak napędzić rozwój małych i średnich firm
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama