Aktualizacja: 11.12.2024 12:28 Publikacja: 17.11.2022 09:48
Foto: materiały prasowe
W III kwartale grupa Unimot zanotowała 3,81 mld zł przychodów i 41,1 mln zł zysku netto, co w ujęciu rok do roku oznaczało wzrost o 83 proc. i 923 proc. Z kolei kluczowy wskaźnik, czyli skorygowana EBITDA, zwiększyła się ponad dziesięciokrotnie i tym samym wyniosła 120,7 mln zł. Opublikowane wczoraj wieczorem przez spółkę wyniki były zbliżone do szacunków podanych na początku tego miesiąca.
Skokowe wzrosty zysków to przede wszystkim następstwo rezultatów osiągniętych w podstawowym biznesie, czyli na handlu olejem napędowym, benzynami i biopaliwami. Pomogły też zwyżki zanotowane na działalności związanej z obrotem LPG oraz hurtowym handlem energią elektryczną. Ponadto duże wpływy zapewniła sprzedaż części zapasu obowiązkowego będąca konsekwencją zmian organizacyjnych polegających na wydzieleniu działalności handlu paliwami, biopaliwami i LPG do firmy Unimot Paliwa.
Jest środa, 11 grudnia, a w dzisiejszym odcinku „Twój Biznes” Bartłomiej Kawałek omawia najważniejsze wydarzenia gospodarcze.
Nie jest prawdą, że sąd zablokował mój majątek - zapewnił w oświadczeniu założyciel Polsatu. Potwierdza, że do rad jego fundacji wszedł kurator wskazany przez sąd w Liechtensteinie. Decyzje podjęte przy jego udziale są dla biznesmena korzystne.
Liderzy wyznaczający trendy w komunikacji marketingowej nagrodzeni! Konkurs Dyrektor Marketingu Roku od 13 lat docenia działania wyróżniających się strategów marketingu w Polsce. Wśród grona laureatów znajdują się znane i szanowane nazwiska oraz wschodzące gwiazdy sceny marketingowej. W dniu 4 grudnia 2024 w Warszawie podczas uroczystej gali w Hotelu Renaissance poznaliśmu laureatów Konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024.
Znamy zwycięzców 22. edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Jury przyznało łącznie aż 101 nagród – 23 Złote, 39 Srebrnych oraz 39 Brązowych Spinaczy. Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” trafił do agencji 38 Content Communication. Nagrodę Redakcji RP.pl otrzymał w tym roku projekt Prymus – kampania „Otwarci na zmianę” autorstwa 180heartbeats + JUNG v MATT oraz monday comms.
Bank zachęca rodziców do wprowadzenia swoich dzieci w świat finansów. W prezencie można otrzymać 200 zł dla dziecka oraz voucher na 100 zł dla siebie.
Jest wtorek, 10 grudnia, a w dzisiejszym odcinku „Twój Biznes” Bartłomiej Kawałek omawia kluczowe wydarzenia gospodarcze.
Mimo widocznego spowolnienia gospodarczego potencjał ekspansji w Państwie Środka i współpracy z tamtejszymi firmami jest ogromny. O sukcesy jednak bardzo trudno. Nie za bardzo widać też, aby polskie firmy jakoś specjalnie do tego dążyły.
Firmy transportowe i ich klienci próbują wykorzystywać biopaliwa. Na razie jest ich jak na lekarstwo i są drogie, ale koncerny paliwowe obiecują zwiększenie dostaw i obniżenie cen.
Spadek temperatury i wietrzności, zawirowania geopolityczne oraz rywalizacja Europy o dostawy LNG z krajami azjatyckimi to jedne z głównych przyczyn drożejącego gazu. Co gorsza, dziś nie ma za bardzo przesłanek, aby oczekiwać zmiany tego trendu.
Rośnie import LPG morzem, ważnymi dostawcami na polski rynek stają się Norwegia i Stany Zjednoczone.
Wyniki mają być lepsze dzięki zmianom w otoczeniu spółki. Chodzi o relacje cenowe, spadki marż rafineryjnych, cen paliw i ropy czy kosztów finansowych.
W II kwartale grupa Unimot wypracowała ponad połowę skorygowanego zysku EBITDA w biznesie bitumenów. Stabilny zarobek dała też działalność w obszarze infrastruktura i logistyka. Mocno spadła za to rentowność handlu paliwami płynnymi.
Bonusy dla inwestorów z warszawskiej giełdy to rzadki widok. Dziś oferuje je tylko sześć firm. Nowych trudno oczekiwać m.in. w spółkach kontrolowanych przez Skarb Państwa, mimo że niemal wszystkie zapowiadają poprawę relacji z rynkiem.
Na ponad stu stacjach benzynowych sieci Avia dostępny będzie nowy gatunek paliwa. To HVO, czyli hydrorafinowany olej roślinny (z ang. Hydrotreated Vegetable Oil), który stanowi odmianę syntetycznego, odnawialnego paliwa przeznaczonego dla silników diesla.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas