To największa jak dotąd akwizycja tego koncernu. W lutym 2021 roku Estee Lauder kupił za1 mld dolarów pakiet kontrolny firmy DECIEM Beauty Group – właściciela popularnej marki kosmetyków pielęgnacyjnych Ordinary – pisze Reuter.

Amerykańska firma Estee Lauder jest drugą co do wielkości firmą kosmetyczną na świecie po francuskim gigancie L'Oréal.

Czytaj więcej

Marki luksusowe liczą straty przez Rosję

Amerykańska firma kosmetyczna licencjonuje już perfumy i kosmetyki Toma Forda i pokonała właściciela Gucci, Kering w wyścigu o dom mody Toma Forda. Estee Lauder poinformowała, że przejęcie „odblokuje nowe możliwości”, a sam Tom Ford stwierdził, że to idealny dom dla jego marki – informuje BBC.

Tom Ford pozostanie na swoim obecnym stanowisku dyrektora kreatywnego domu mody co najmniej do 2023 roku.

Jednak analitycy są sceptyczni czy faktycznie marka Tom Ford jest aż tyle warta i czy, kiedy odejdzie z firmy w 2023 roku nadal będzie uważana za tak prestiżową. Tom Hayes, prezes Great Hill Capital, uważa, że może się okazać i z bez Forda Estee Lauder nie będzie już tak dobrze zarabiać na jego marce.

Według analityków transakcja ma miejsce w czasie, gdy rynek dóbr luksusowych jest nastawiony na globalny wzrost, a Chiny powoli znoszą ograniczenia związane z koronawirusem, umożliwiając konsumentom dóbr luksusowych na powolny powrót do nawyków zakupowych sprzed pandemii – pisze BBC. Według danych Bloomberga chińscy konsumenci odpowiadali przed pandemią za 35 proc. światowego popytu na dobra luksusowe.

Analitycy z Bain & Company uważają, że światowy rynek towarów luksusowych wzrośnie o 21 proc. w 2022 r., osiągając 1,4 biliona euro, nawet biorąc pod uwagę pogorszenie globalnych warunków gospodarczych. Będzie rósł także w 2023 roku i przez resztę dekady do 2030 r. Według analityków światowy rynek osobistych dóbr luksusowych, specyficznych dla odzieży, toreb i kosmetyków, ma być wart 353 mld euro do końca 2022 r. – przewidywany wzrost o 22 proc. – w porównaniu z poprzednim rokiem.

Czytaj więcej

Nowy raport o transparentności rynku mody. Co próbują ukryć marki luksusowe?