Reklama

Właściciel Zary wchodzi w materiały z odzysku

Hiszpański koncern odzieżowy Inditex podpisał trzyletnią umowę na zakup materiałów z recyclingu za ponad 100 mln euro

Publikacja: 12.05.2022 18:58

Właściciel Zary wchodzi w materiały z odzysku

Foto: Adobe Stock

Wyprodukuje je firma Infinited Fiber Company, dostawca włókna tekstylnego z recyklingu Infinna. Spółka chce także dzięki umowie z Inditex, właścicielem marek Zara, Bersha czy Oysho chce mocno zwiększyć skalę działalności i technologii, uruchamiając swoją pierwszą fabrykę o dużej wydajności.

W ramach tej współpracy Zara już wprowadziła na rynek kolekcję ubrań

wykorzystując to innowacyjne, wysokiej jakości włókno, które powstaje z odpadów odzieżowych.- Włókna nowej generacji, takie jak Infinna, są niezbędne do przeprowadzenia transformacji, której potrzebuje nasza branża - mówi Javier Losada, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Inditex.

- Inditex jest jednym z największych na świecie sprzedawców mody, a ta transakcja jest znaczącym krokiem w kierunku urzeczywistnienia naszej ambicji uczynienia z Infinny główny nurt tekstylny przyszłości - mówi Petri Alava, dyrektor generalny i współzałożyciel Infinited Fibre Company.

Inditex działa na ponad 200 rynkach, koncern chce do 2040 r. wdrożyć plan pełnej neutralności klimatycznej w zakresie emisji dwutlenku węgla czy zużycia energii.

Reklama
Reklama

Branża modowa jest jednym z sektorów z największym negatywnym wpływem na środowisko. Odpowiada za 10 proc. emisji dwutlenku węgla przez ludzkość, wysusza źródła wody, zanieczyszcza rzeki i strumienie. Produkcja odzieży podwoiła się od 2000 r., a 85 proc. wyprodukowanych ubrań trafia co roku na wysypiska śmieci. Dodatkowo produkcja, a następnie pranie niektórych tkanin powoduje uwalnianie się tzw.. mikroplastiku, który trafia do oceanu, a następnie roślin, organizmów zwierząt czy także ludzi.

Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Biznes
Chińskie auta jak szpiedzy, blokada Wenezueli i nowe sankcje USA na Rosję
Biznes
Chiński „szpieg” na kółkach. Czy chińskie samochody są bezpieczne?
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama