Firma deklaruje, że zamierza osiągnąć w tym czasie 25-proc. udział w rynku. W tym roku Huawei znalazł się w pierwszej trójce producentów smartfonów.
– Chcemy być numerem jeden na świecie wśród producentów smart fonów – taką deklarację złożył Richard Yu, prezes Huawei Consumer Business Group na konferencji w Hong Kongu. – To długoterminowy wyścig, ale jesteśmy cierpliwi – zaznaczył.
Richard Yu powiedział także, że Huawei zmniejsza dystans wobec swoich rywali – Samsunga i Apple – na globalnym rynku smartfonów. Według badań firmy Gartner, w I kwartale br. sprzedaż smartfonów Huawei wzrosła o 59 proc. w stosunku do roku poprzedniego, podczas gdy wielkość sprzedaży Samsunga pozostała prawie taka sama, a Apple spadła o 14 proc. Udział Huawei w rynku w tym okresie wyniósł 8,3 proc. Firma znalazła się tuż za Apple – 15 proc. i Samsungiem – 23 proc.
Eksperci twierdzą, że tak dobry wynik jest efektem strategii ukierunkowanej na dostarczanie przez chiński koncern urządzeń z segmentu premium, takich jak najnowszy flagowy smart fon – Huawei P9, wyposażony w podwójny aparat, stworzony we współpracy z firmą Leica. Pierwsze dane producenta pokazują, że P9 już prześcignął w sprzedaży swojego poprzednika – Huawei P8.
– Jeśli chcesz być wiodącym dostawcą, musisz być liderem segmentu premium – przekonuje Richard Yu.