Model Lafet, który według dokumentów Rospatent (rosyjskie biuro patentowe) określany jest jako „samochód pasażersko-towarowy”, zbudowany jest na bazie sedana Senat z nadwoziem wydłużonym o pół metra.

Karawan otrzymał trzydrzwiowe nadwozie z podwyższoną wysokością dachu. Zbudowano tylko dwie kopie Aurus Lafet, pisze gazeta Kommersant.

Technicznie rosyjski karawan jest zunifikowany z podstawowym sedanem i ma hybrydową jednostkę napędową z 4,4-litrowym silnikiem benzynowym V8 o mocy 598 koni mechanicznych oraz 38-konnym silnikiem elektrycznym i napędem na cztery koła zintegrowanym z 9-biegową automatyczną skrzynią biegów.

Po raz pierwszy Aurus Lafet został zademonstrowany publicznie we wrześniu 2021 r. na pogrzebie Jewgienija Ziniczewa ministra sytuacji nadzwyczajnych, który zginął podczas akcji ratunkowej. Teraz na cmentarz odjechała Aurusem trumna z Władimirem Żirinowskim.

Linia modeli Aurus obejmuje sedana Senat S600, limuzynę Senat L700, minivana Arsenal oraz nienazwany kabriolet na Paradę Zwycięstwa. W tym roku zadebiutuje nowy crossover Aurus Komendant.