Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 02.02.2022 21:24 Publikacja: 02.02.2022 21:00
Foto: Adobe Stock
Elektryfikacja motoryzacyjnego rynku coraz bardziej przyspiesza, mimo hamowania produkcji aut brakami półprzewodników. Jak podało w środę europejskie stowarzyszenie producentów pojazdów ACEA, w czwartym kwartale 2021 r. sprzedaż samochodów z napędem bateryjnym (wyłącznie elektrycznym) wzrosła r./r. o jedną czwartą, do 309,6 tys., a za cały ubiegły rok zwiększyła się aż o 63,1 proc. Zarazem ostatnie trzy miesiące ub. roku przyniosły głęboki, 33,5-procentowy spadek rejestracji nowych samochodów z silnikami benzynowymi i jeszcze głębszy, prawie 51-procentowy spadek diesli. Rynkowy udział tych ostatnich dramatycznie się skurczył: z 25,3 proc. w okresie październik–grudzień 2020 r. do 16,5 proc. w 2021 r. – Benzyna wciąż pozostaje typem paliwa z największym udziałem w rynku wynoszącym 40 proc. – informuje raport ACEA. Ale jej dominacja kurczy się.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Indyjski regulator rynku giełdowego oddalił zarzuty manipulacji akcjami i oszustw finansowych wobec miliardera G...
PFR Ventures przeznacza aż 240 mln zł na innowacje – pieniądze trafią do trzech nowych funduszy VC. Na rynek tra...
Urząd zawiadujący telekomunikacją, pocztą, a za chwilę również internetem, nie ma od dziś prezesa. Ministerstwo...
Raport BloombergNEF ujawnia, że banki wciąż więcej inwestują w paliwa kopalne niż w czystą energię. USA i Chiny...
Indeks Nasdaq Biotechnology od kwietnia urósł o jedną czwartą. Natomiast na GPW branża nadal jest w niełasce. Na...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas