Gekoplast, największy producent płyt z tworzyw sztucznych w Europie Środkowo - Wschodniej, opublikował szacunkowe wyniki finansowe za ubiegły rok. W tym czasie spółka wypracowała 90,6 mln zł przychodów, 11,3 mln zł EBITDA i 6,2 mln zł czystego zarobku. Wszystkie wyniki okazały się lepsze od zanotowanych w 2015 r. Sprzedaż wzrosła o 5 proc. EBITDA o 18 proc., a czysty zarobek o 12 proc.

- Naszym celem jest systematyczne, rokroczne zwiększanie wyników i budowanie wartości fundamentalnej dla akcjonariuszy. Udaje nam się osiągać te zamierzenia, a rok 2016 wpisuje się w realizację długoterminowej strategii wzrostu, opartej zarówno na ekspansji produktowej, jak również ekspansji geograficznej oraz poprawie efektywności produkcji - mówi Piotr Górowski, prezes Gekoplastu, cytowany w komunikacie prasowym.

Mimo poprawy wyników finansowych, zarządowi nie udało się zrealizować prognozy. Ubiegłoroczne przychody stanowiły 89 proc. tego co planowano osiągnąć na poziomie przychodów, 83 proc. EBITDA i 82 proc. zysku netto. - Gekoplast jest na dobrym kursie, natomiast zbyt optymistycznie oceniliśmy możliwości zdobycia rynku dla nowych mocy wytwórczych i nowych produktów. To proces bardziej długotrwały, wymagający poniesienia określonych kosztów - uzasadnia słabsze od założeń wyniki prezes Górowski. Dodaje, że zarząd optymistycznie patrzymy jednak na możliwości wzrostu w 2017 r.

Zarząd Gekoplastu deklaruje, że zarekomenduje walnemu zgromadzeniu wypłatę w formie dywidendy 50 proc. wypracowanego w 2016 r. zysku netto. Jeśli obecne szacunki zostaną potwierdzone w raporcie rocznym będzie to około 0,52 zł na akcję. Dla porównania w ubiegłym roku Gekoplast wypłacił 0,5 zł dywidendy, a rok wcześniej 0,35 zł.

Spółka przypomina, że w ostatnich latach o ponad połowę zwiększyła moce produkcyjne płyt PP. W samym 2016 r. były one o około 20 proc. wyższe niż rok wcześniej. Firma inwestuje również w produkcję wyrobów przetworzonych i automatyzację produkcji. - Przyniesie to pozytywny wpływ na wyniki finansowe w roku 2017. W lutym powinniśmy również uruchomić drugą zatapiarkę do produkcji sprzedażowego hitu, jakim są przekładki transportowe (layer-pady) - przekonuje Górowski. Dodaje, że dzięki temu urządzeniu linia do produkcji płyt zwiększy efektywność. Zarząd perspektywy każdego segmentu prowadzonej działalności ocenia pozytywnie i chce nadal rozwijać sprzedaż wszystkich asortymentów.