Tysiące autonomicznych aut Chevrolet Bolt

General Motors zamierza uruchomić na początku 2018 r. akcję testowania tysięcy autonomicznych aut elektrycznych Bolt w partnerstwie z filią od ride-sharingu Lyft — ujawniły 2 osoby znające plany koncernu.

Aktualizacja: 21.02.2017 12:33 Publikacja: 21.02.2017 11:22

Elektryczne auto Chevrolet Bolt

Elektryczne auto Chevrolet Bolt

Foto: www.chevrolet.com

Ma to być największa akcja testowania całkowicie autonomicznych pojazdów przez dużego producenta przed 2020 r., od kiedy kilka firm zapowiedziało produkcję i dystrybucję takich pojazdów na większą skalę. Np. firma Wayno, filia Alphabet Inc testuje obecnie ok. 60 takich pojazdów w czterech stanach.

Większość specjalnie wyposażonych aut elektrycznych Chevrolet Bolt będzie sprawdzana przez firmę Lyft z San Francisco w kilku stanach w ramach wspólnego korzystania z floty (ride-sharing). GM nie ma na razie w planach sprzedawania Boltów AV indywidualnym klientom. Informatorzy udzielili tych informacji anonimowo, bo GM nie ogłosił jeszcze swych planów.

Członkowie kierownictwa koncernu mówili w ostatnim roku w wywiadach i w prezentacjach dla inwestorów, że zamierzają uruchomić masową produkcję pojazdów autonomicznych i kierować je do firm flotowych świadczących usługi. Nie ujawniali jednak skali produkcji ani harmonogramu upowszechniania tych pojazdów. Teraz koncern oświadczył w komunikacie, że „nie podajemy konkretnych szczegółów o planach potencjalnych produktów w przyszłości czy ujawniania nowych technologii. Mówiliśmy, że nasza technologia AV pojawi się wcześniej niż sądzono w sieci wspólnego korzystania z jazdy na żądanie”.

Rywal GM, Ford stwierdził, że planuje uruchomienie produkcji samochodów nie wymagających kierowania pod koniec 2020 r. w zakładach pod Detroit, a w 2011 udostępniać je na życzenie operatorom flotowym. Fiat Chrysler dostarcza już firmie Wayno małą liczbę modeli Chrysler Pacifica, które ta firma przerabia na wersje autonomiczne.

Prezes GM, Mary Barra podała w połowie grudnia, że GM ruszy z produkcją autonomicznych aut Bolt EV na początku 2017 r. w zakładzie w Orion Township pod Detroit. Koncern testuje ok. 40 Boltów AV w San Francisco i Scottsdale w Arizonie, zamierza objąć testami Detroit.

Rok temu GM zapłacił 500 mln dolarów za mniejszościowy udział w Lyft, drugim w Stanach operatorze aut autonomicznych w zakresie ride-sharing po Uberze. Mike Ableson z kierownictwa GM wyjaśnił: - weszliśmy w to nie po to by rozmawiać o biznesie dziś, ale jak powinniśmy pracować razem nad rozwinięciem pomysłu sieci pojazdów autonomicznych na życzenie w miastach. Aby osiągnąć sukces trzeba opracować systemy autonomicznej jazdy, wyprodukować dużo pojazdów i rozpowszechnić jej w postaci floty. A żadna firma nie spełnia tych trzech warunków - dodał.

Ma to być największa akcja testowania całkowicie autonomicznych pojazdów przez dużego producenta przed 2020 r., od kiedy kilka firm zapowiedziało produkcję i dystrybucję takich pojazdów na większą skalę. Np. firma Wayno, filia Alphabet Inc testuje obecnie ok. 60 takich pojazdów w czterech stanach.

Większość specjalnie wyposażonych aut elektrycznych Chevrolet Bolt będzie sprawdzana przez firmę Lyft z San Francisco w kilku stanach w ramach wspólnego korzystania z floty (ride-sharing). GM nie ma na razie w planach sprzedawania Boltów AV indywidualnym klientom. Informatorzy udzielili tych informacji anonimowo, bo GM nie ogłosił jeszcze swych planów.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Polskie monety na aukcji. 80 dukatów sprzedano za 5,6 mln złotych
Biznes
Rodzina Mulliez pod lupą sędziów śledczych
Biznes
Zły pierwszy kwartał producentów samochodów
Biznes
Szwecja odsyła Putina z kwitkiem; rosyjskie rury zatopione na dnie Bałtyku
Biznes
Apple spółką wartościową? Rekordowe 110 miliardów dolarów na skup akcji
Materiał Promocyjny
20 lat Polski Wschodniej w Unii Europejskiej