Reklama
Rozwiń
Reklama

Dlaczego odeszła z VW szefowa działu prawnego?

Deputowani z Dolnej Saksonii, regionu będącego siedzibą Volkswagena, zażądali podjęcia śledztwa ws. nagłego odejścia w styczniu z tej firmy szefowej działu pilnującego przestrzegania przepisów, niepokoi ich, że rada nadzorcza nie pilnuje interesu

Publikacja: 23.02.2017 17:57

Dlaczego odeszła z VW szefowa działu prawnego?

Foto: AFP

Christinę Hohmann-Dennhardt  z Daimlera zatrudniono pod koniec 2015 r, aby pomogła w zreformowaniu największej w Europe grupy samochodowej po Dieselgate, ale w styczniu, po nieco ponad roku pracy nagle odeszła.

Niektórzy analitycy i inwestorzy zastanawiali się od dawna, czy Volkswagen, firma mocno kontrolowana przez klan założycieli Porsche - Piech i władze Dolnej Saksonii,  jest w stanie poddać się skutecznej reformie.

"Obawiamy się, że Wadze kraju związkowego i rada nadzorcza niedostatecznie spełniają swą rolę właścicieli i zadania kontrolne" - napisał do premiera Dolnej Saksonii, Stephana Weila deputowany Mathias Middelberg, kierujacy grupą 31 deputowanych CDU z Dolnej Saksonii w Bundestagu.

Weil zasiada w 20-osobowej radzie nadzorczej, która ma prawo mianować i zwalniać członków zarządu VW.

W piśmie do Weila datowanym 21 lutego deputowany nawiązał do informacji w środkach przekazu, że Hohmann-Dennhardt była skazana na porażkę w pilnowaniu stosowania się firmy do przepisów. Jej zatrudnienie zbiegło się z mianowaniem Manfreda Doessa na stanowisko głównego radcy prawnego VW. Doess pilnuje także zgodności z przepisami w Porsche SE, spółce holdingowej klanu Porsche - Piech.

Reklama
Reklama

Middelberg stwierdził w swym piśmie do premiera, że po ujawnieniu skandalu z emisjami spalin Doess wydawał się mieć więcej do powiedzenia od Hohmann-Dennhardt, choć był jej podwładnym. Deputowany zwrócił się do Weila o zlecenie niezależnym ekspertom zbadanie, jaki byt zakres obowiązków obojga, czy rada nadzorcza omawiała możliwą sprzeczność interesów obu tych osób i czy szefowa działu prawnego otrzymywała miesięczną pensję 8 tys. euro plus 12 do 15 mln euro odprawy.

Christinę Hohmann-Dennhardt  z Daimlera zatrudniono pod koniec 2015 r, aby pomogła w zreformowaniu największej w Europe grupy samochodowej po Dieselgate, ale w styczniu, po nieco ponad roku pracy nagle odeszła.

Niektórzy analitycy i inwestorzy zastanawiali się od dawna, czy Volkswagen, firma mocno kontrolowana przez klan założycieli Porsche - Piech i władze Dolnej Saksonii,  jest w stanie poddać się skutecznej reformie.

Reklama
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama