Roczne przychody firmy wyniosły 75,1 mld dol., czyli 521,6 mld juanów. Oznacza to wzrost o jedną trzecią w porównaniu z 2015 r. Zysk netto wyniósł natomiast 5,3 mld dol. (wzrost o 0,4 proc.).

- W 2016 r. skutecznie realizowaliśmy obraną strategię, osiągając tym samym znaczący wzrost. Bez wątpienia ma na to wpływ fakt, że ludzkość nieustannie dokonuje nowych odkryć w świecie technologii. Technologie informacyjno-komunikacyjne oferują dziś ogromne możliwości biznesowe w wielu obszarach - mówi Eric Xu, dyrektor generalny Huawei.

Grupa Carrier wygenerowała 41,8 mld dol. przychodu (wzrost o 24 proc.). Koncern podaje, że wynik ten osiągnięto dzięki koncentracji działań ukierunkowanych na cyfrową transformację, a w szczególności wykorzystując możliwości w zakresie chmury obliczeniowej, wideo, Internetu Rzeczy oraz operacji dostosowanych do zmieniających się potrzeb operatorów telekomunikacyjnych. Z kolei grupa Enterprise przyniosła chińskiej firmie prawie 6 mld dol. ze sprzedaży, co daje imponujący wzrost o 47 proc. Równie wysokie wzrosty koncern odnotował w grupie Consumer, która wypracowała niemal 26 mld dol. rocznego przychodu (wzrost o 44 proc.). Takie wynik to zasługa większej rozpoznawalności marki Huawei i sprzedaży aż 139 mln smartfonów.

- Działalność operacyjna Huawei w minionym roku była w dobrej kondycji, o czym świadczyły duże rezerwy finansowe, mocna i zrównoważona struktura kapitałowa oraz wysoka odporność na ryzyko. W 2017 r. będziemy więc dalej zwiększać efektywność i jakość naszych działań w celu zapewnienia stabilnego rozwoju koncernu - zaznacza Sabrina Meng, dyrektor finansowy Huawei.