8. Konferencja ABSL, największej w Polsce organizacji zrzeszającej firmy z sektora nowoczesnych usług dla biznesu, ściągnęła do Łodzi najważniejsze osoby działające w branży. Wśród panelistów znaleźli się politycy, przedstawiciele wielkiego biznesu oraz niezależni eksperci. Wraz z nimi na imprezę zawitali przedstawiciele najlepszych polskich start-upów. Licząca siedem firm grupa, która została wyłoniona spośród stu zgłoszeń, dostała szansę na zaprezentowanie swoich pomysłów oraz możliwość powalczenia o nagrody w ramach konkursu ABSL Start-Up Challenge.
Kogo mogliśmy posłuchać? Mocną reprezentację miały startupy zajmujące się poprawą procesów rekrutacyjnych. Z siedmiu wyróżnionych aż dwa z nich – Virtubio oraz Emplocity – zajmowały się tym zagadnieniem. Kolejny prezentowany startup, Scanye, który otrzymał nagrodę publiczności, również skupia się na usprawnianiu procesów korporacyjnych. W tym przypadku mówimy o przyspieszeniu systemu wprowadzania dokumentów, takich jak np. faktury, do stosowanego przez firmy systemu księgowego. Kwestie bezpieczeństwa to pomysł na biznes startupu Nibulo, który zaprezentował inteligentny system monitoringu. Kolejna prezentacja i kolejny pomysł. Taketask, czyli platforma wykorzystująca crowdsourcing do badań rynku. Pomysł został doceniony i wyróżniony nagrodą Skanski. W podobnym społecznościowym stylu prezentuje się Challangerocket z ofertą dla programistów i zaproszeniem na organizowane Hackatony. Ostatni z wyróżnionych, Wooddy, zaskoczył konserwatywnym podejściem do nowych technologii i zaprezentowaniem drewnianych okularów VR.
Siedmiu wyróżnionych i siedem prezentacji. Nagrodzonych było jednak więcej. Choć do Łodzi zawitało siedem firm, to wyróżnionych zostało dziewięć. Dodatkowymi zwycięzcami zostały firma Cognitum, która otrzymała wyróżnienie P&G oraz BIN-e, doceniona przez Łódzką Specjalną Strefę Ekonomiczną.
Ósmy nagrodzony
Dla firm takich jak Procter & Gamble konferencja ABSL to okazja, by poznać nowe pomysły na rozwiązanie aktualnych wyzwań biznesowych. Firma poszukuje m.in. innowacji, które udoskonalą istniejące w niej procesy. Stojąc przed takim wyzwaniem nikt nie będzie się ograniczał do wąskiego grona finalistów. Proces poszukiwania potencjalnych partnerów rozpoczął się już pierwszego dnia konkursu. Analizowane były wszystkie zgłoszenia i przykład Cognitum najlepiej pokazuje, że każdy może wygrać na każdym etapie poszukiwań.