Natomiast po siedmiu miesiącach francuska marka zajmuje miejsce 14. ze sprzedażą przeszło 7,7 tys. aut i prawie 18-procentowym wzrostem w ujęciu rok do roku. W rezultacie w całym polskim rynku samochodów osobowych Peugeot ma obecnie 2,72-procentowy udział.
W niedalekiej perspektywie francuska marka ma duże szanse na dalsze wzrosty sprzedaży. Wszystko za sprawa nowych, atrakcyjnych modeli, które od niedawna dostępne są na naszym rynku: 3008 i większego 5008. Oba wykorzystują modułowa platformę EMP-2, są do siebie bliźniaczo podobne i klasyfikowane są w dynamicznie rosnącym segmencie SUV-ów. Przy tym 5008 jest autem większym, z rozstawem osi wydłużonym o 16,5 cm, stanowiącym typowe auto rodzinne. Co jednak w żadnym stopniu nie umniejsza walorów komfortu mniejszego brata. Tym bardziej, że Peugeot 3008 otrzymał podczas ostatniego salonu samochodowego w Genewie prestiżowy tytuł „Car od the Year 2017".
Epokowa zmiana
3008 zastąpił wcześniejszą generację auta o tym samym oznaczeniu. Jednak różnica w porównaniu z poprzednikiem jest ogromna. Choć tamten miał swoje grono zwolenników, wyraźnie przegrywał z konkurentami z innych marek. Nowa 3008-ka może tymczasem rywalizować z Nissanem Qashqai, a także Volkswagenem Tiguanem, Hyundai Tucsonem czy Kią Sportage. Auto jest ładne, funkcjonalne i bardzo nowoczesne, przy czym ta ostatnia cecha jest najbardziej widoczna we wnętrzu. Cyfrowy zestaw wskaźników iCockpit usytuowany – jak w innych modelach tej marki - ponad niewielkim wieńcem kierownicy można w znacznym stopniu konfigurować. Wybiera się nie tylko dane, które mają być pokazywane, ale także kolorystykę, czy stopień podświetlenia. Na drugim ekranie, 8-calowym i dotykowym ulokowanym ponad nawiewami, wyświetlane są dane z nawigacji oraz ustawień pojazdu. Jego zaletą jest szybka reakcja na dotyk, z czym inne modele francuskiego producenta mają wyraźny problem. Co najważniejsze, wyświetlane na ekranie funkcje najpierw włącza się przyciskami pod nawiewem, umieszczonymi w jednym rzędzie, przypominającymi rozwiązania z samolotu. Jest to wygodne i znacznie bardziej intuicyjne, niż posługiwanie się wyłącznie panelem dotykowym. Deska rozdzielcza w znacznej części wykonana jest z miękkich tworzyw, całość jest nieźle spasowana. Dobrze brzmi także system audio, którego producentem jest firma Focal. Głośność reguluje się w sposób tradycyjny – pokrętłem, co jest szczególną zaletą w sytuacji, gdy coraz większa liczba producentów eliminuje gałki nie tylko w sterowaniu nagłośnieniem, ale także klimatyzacją. Są także zaskakujące gadżety: np. możliwość wyboru rozpylanych w kabinie zapachów.
Atrakcyjne GT
Auto prowadzi się zwinnie, a zawieszenie ma twardą charakterystykę. Praca układu kierowniczego jest precyzyjna. Ciekawostką jest układ Grip Control mający zastępować napęd na 4 koła: poprzez ESP pozwala na uślizg kół i symuluje blokadę dyferencjału.
3008 można zamawiać w czterech wersjach wyposażenia: bazowej Access, Active, Allure oraz GT. Budzącą szczególne emocje jest ta ostatnia. Jej wyróżnikiem jest dach Black Diamond oraz pas z tyłu auta wykończony fortepianową czernią, łączący czerwone światła LED z motywem trzech pazurów, charakterystycznym dla wszystkich nowych modeli Peugeota. Wyposażona została w 2-litrowego diesla mocy 180 KM zespolonego z 6-stopniową automatyczną przekładnią. Oczywiście w niższych wersjach dostępne są także mniejsze jednostki, zarówno benzynowe jak i diesle HDi. W tych pierwszych dostępne są silniki PureTech o pojemności 1,2 litra i mocy 130 KM oraz silnik 165-konny THP, natomiast pozostałe diesle oferowane są w pojemnościach 1,6 i 2 litrów i mocy od 120 do 150 KM. Najtańszy 3008 kosztuje od 89,9 tys. zł wzwyż (w zależności od dodatkowego wyposażenia). Natomiast za najdroższą wersję GT trzeba zapłacić przynajmniej 157,7 tys. zł.