Reklama

Abonamenty medyczne. Płacisz 153 zł co miesiąc i... stoisz w kolejce do prywatnego lekarza

Już 2 miliony Polaków płacą co miesiąc 153 zł na prywatne ubezpieczenie zdrowotne, aby... coraz częściej czekać tygodniami na lekarza, jak w publicznej służbie zdrowia.

Aktualizacja: 29.03.2018 18:12 Publikacja: 29.03.2018 12:41

Abonamenty medyczne. Płacisz 153 zł co miesiąc i... stoisz w kolejce do prywatnego lekarza

Foto: Adobe Stock

W błyskawicznym tempie rośnie popularność prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych wśród Polaków. Z danych Polskiej Izby Ubezpieczeń wynika, że z takiego modelu opieki zdrowotnej korzysta już 2,17 mln Polaków. W ubiegłym roku wydali na nią ponad 40 mld zł. To oznacza, że właściciele prywatnego ubezpieczenia zdrowotnego (w tym rodzinnego) płacili w 2017 roku średnio 153 zł miesięcznie.

- Coraz więcej osób decyduje się na prywatną opiekę medyczną. Większość stanowią pracownicy firm, dla których jest to benefit pozapłacowy, jednak rośnie również liczba pacjentów kupujących zarówno indywidualne pakiety, jak i pojedyncze usługi, przede wszystkim konsultacje i badania. Dziś dostępność do usług medycznych stanowi wyzwanie nie tylko dla publicznego, ale i prywatnego sektora – mówi Artur Białkowski, wiceprezes Medicover Polska.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Zmarł Maciej Adamkiewicz, twórca sukcesu Adamad Pharma. Miał tylko 59 lat
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biznes
Francis Ford Coppola sprzedaje luksusowe zegarki. „Jestem bankrutem”
Biznes
Najnowsza, eksperymentalna szczepionka Moderny okazała się nieskuteczna
Biznes
Czarny czwartek Kremla, sankcje USA i UE, Europa buduje konkurencję dla Muska
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Jak napędzić rozwój małych i średnich firm
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama