BMW dostało napędu… elektrycznego

Grupa BMW aż o ponad 38 proc. zwiększyła w I kwartale br. sprzedaż samochodów elektrycznych. W tym okresie na całym świecie do odbiorców trafiło prawie 27 tys. aut BMW i Mini z takim napędem.

Aktualizacja: 20.04.2018 10:12 Publikacja: 20.04.2018 10:10

BMW dostało napędu… elektrycznego

Foto: BMW

- Cieszy nas rosnący na całym świecie popyt na nasze zelektryfikowane modele - mówi Pieter Nota, członek zarządu BMW AG, odpowiedzialny za sprzedaż i markę BMW. Podkreśla przy tym, że wynik za I kwartał potwierdza pozycję niemieckiego producenta, jako wiodącego globalnego dostawcy mobilności elektrycznej klasy premium.

Osiągnięty w ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku wynik sprzedaży pojazdów elektrycznych utrzymuje firmę na dobrej drodze do osiągnięcia założonego celu dostarczenia co najmniej 140 tys. zelektryfikowanych samochodów w 2018 r. Jednym z motorów napędowych jest rynek amerykański. Dane wskazują, że popyt na auta BMW i, BMW iPerformance oraz Mini Electric w USA wzrosła w I kw. o 78 proc. Klienci odebrali ponad 5,7 tys. takich pojazdów, co stanowi 6,8 proc. całej sprzedaży BMW Group w USA. Dobry wynik koncern osiągnął też w Wlk. Brytanii i Irlandii, gdzie do klientów trafiło 4,1 zelektryfikowanych samochodów (wzrost o 23 proc.). Natomiast w Skandynawii już co czwarty samochód BMW Group dostarczony w pierwszych trzech miesiącach br. był zelektryfikowany.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Miliardy na światłowody w Polsce. Hurtowy operator skusił banki
Biznes
Słowacja i Węgry blokują sankcje, suwerenność cyfrowa UE i spadek cen mieszkań
Biznes
NATO wzmacnia swoją północ. Gdzie pojawią się kolejne wojska sojuszników?
Biznes
Rekordowa liczba odwiedzających Warszawę
Biznes
Nvidia znów najwięcej wartą spółką na świecie. Mimo zamknięcia rynku chińskiego