Reklama

BMW dostało napędu… elektrycznego

Grupa BMW aż o ponad 38 proc. zwiększyła w I kwartale br. sprzedaż samochodów elektrycznych. W tym okresie na całym świecie do odbiorców trafiło prawie 27 tys. aut BMW i Mini z takim napędem.

Aktualizacja: 20.04.2018 10:12 Publikacja: 20.04.2018 10:10

BMW dostało napędu… elektrycznego

Foto: BMW

- Cieszy nas rosnący na całym świecie popyt na nasze zelektryfikowane modele - mówi Pieter Nota, członek zarządu BMW AG, odpowiedzialny za sprzedaż i markę BMW. Podkreśla przy tym, że wynik za I kwartał potwierdza pozycję niemieckiego producenta, jako wiodącego globalnego dostawcy mobilności elektrycznej klasy premium.

Osiągnięty w ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku wynik sprzedaży pojazdów elektrycznych utrzymuje firmę na dobrej drodze do osiągnięcia założonego celu dostarczenia co najmniej 140 tys. zelektryfikowanych samochodów w 2018 r. Jednym z motorów napędowych jest rynek amerykański. Dane wskazują, że popyt na auta BMW i, BMW iPerformance oraz Mini Electric w USA wzrosła w I kw. o 78 proc. Klienci odebrali ponad 5,7 tys. takich pojazdów, co stanowi 6,8 proc. całej sprzedaży BMW Group w USA. Dobry wynik koncern osiągnął też w Wlk. Brytanii i Irlandii, gdzie do klientów trafiło 4,1 zelektryfikowanych samochodów (wzrost o 23 proc.). Natomiast w Skandynawii już co czwarty samochód BMW Group dostarczony w pierwszych trzech miesiącach br. był zelektryfikowany.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Sankcje na Rosję, cyberatak na lotniska i obniżka perspektywy dla Polski
Biznes
Kina walczą o widzów. W ten weekend mocno tną ceny
Biznes
Indie oczyszczają Adaniego z zarzutów Hindenburga: nie było manipulacji
Biznes
Polski rynek start-upów ożyje? Potężny zastrzyk pieniędzy od PFR
Biznes
Ministerstwo Cyfryzacji o UKE: prezesa nie ma, upoważnienia zostały
Reklama
Reklama