Reklama
Rozwiń

Wojna o obsługę Chińczyków

W Europie trwa wyścig o dowóz towarów docierających na Stary Kontynent z Chin. Swój udział w tym lukratywnym rynku chcą mieć także polskie firmy. Położenie nam sprzyja.

Aktualizacja: 18.05.2018 07:11 Publikacja: 17.05.2018 21:00

Wojna o obsługę Chińczyków

Foto: Adobe Stock

Most kolejowy w Małaszewiczach co rusz zapycha się pociągami przyjeżdżającymi z Chin. – Opóźnienia odczuwalne są nawet w Kazachstanie, bo zakłócają obieg taboru – stwierdza ambasador Kazachstanu w Polsce Margułan Baimuchan.

W ubiegłym roku przez Małaszewicze wjechało 2,2 tys. pociągów z Chin, każdy z 40 kontenerami. Wzrost jest oszałamiający, bo w 2011 roku było to zaledwie 17 pociągów. Analitycy DB szacują, że w 2030 roku pociągi przewiozą 1 mln TEU, pięć razy więcej niż w 2017 roku. Wzrost przewozów wspomagany jest chińskim dopłatami do każdego kontenera, sięgającymi 3–5 tys. dol. w zależności od prowincji.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Warren Buffett przekazał kolejne miliardy organizacjom charytatywnym
Biznes
Elity Gazpromu prały pieniądze w Portugalii. Lizbona zaostrzy kary
Biznes
Miliardy na światłowody w Polsce. Hurtowy operator skusił banki
Biznes
Słowacja i Węgry blokują sankcje, suwerenność cyfrowa UE i spadek cen mieszkań
Biznes
NATO wzmacnia swoją północ. Gdzie pojawią się kolejne wojska sojuszników?