Zaufanie pomaga odnieść sukces

Uczciwość przekłada się nie tylko na wizerunek firmy. Jej brak oznacza często wyższe koszty prowadzenia biznesu i słabsze wyniki finansowe.

Aktualizacja: 21.05.2018 21:29 Publikacja: 21.05.2018 21:00

Zaufanie pomaga odnieść sukces

Foto: Adobe Stock

Promowanie etycznego biznesu postawiła sobie za cel nowo zawiązana Koalicja na rzecz Etyki Biznesu, której inicjatorem jest Polska Izba Biegłych Rewidentów. Jest ona porozumieniem organizacji i instytucji działających w różnych sektorach gospodarki, którym zależy na wspieraniu inicjatyw na rzecz etyki biznesu.

Okazją do jej zawiązania stała się konferencja „Wartość etyki zawodowej biegłego rewidenta dla interesariuszy sprawozdań finansowych". W jej skład oprócz Polskiej Izby Biegłych Rewidentów weszły podmioty reprezentujące różne sektory gospodarki: Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, ACCA Polska, CFA Society Poland, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych, Izba Domów Maklerskich, Izba Zarządzających Funduszami i Aktywami, Instytut Audytorów Wewnętrznych IIA Polska czy Pracodawcy RP.

– Dążymy do tego, aby różne strony w biznesie łączyły wspólne wartości, ponieważ wszystkie środowiska biznesowe tego potrzebują. Nie będziemy jednak mnożyć kodeksów etyki, ale raczej uświadamiać, że ważne są wspólne wartości – podkreśla Krzysztof Burnos, prezes Krajowej Rady Biegłych Rewidentów.

Podobnego zdania jest Ewa Jakubczyk-Cały, partner zarządzający PKF Consult.

– Duża część przedsiębiorców deklaruje określone wartości, ale z praktyką jest gorzej. Dlatego dla mnie istotny jest fakt, że w koalicji są przedstawiciele pracodawców. Konieczna jest zamiana deklaracji w realia. Razem mamy większe możliwości, aby to się udało – uważa Jakubczyk-Cały.

Jej zdaniem etyka pomaga też, obok innowacyjności, pozytywnie wyróżnić się na tle konkurencji. Chętniej prowadzi się biznes z kimś, kto jest rzetelny i transparentny. Takiemu przedsiębiorcy łatwiej jest odnieść sukces.

Dodatkowa korzyść? Kapitał zaufania zmniejsza koszty transakcyjne, przyczyniając się do wzrostu gospodarczego. Ostatecznym celem koalicji jest wymiana doświadczeń, prace nad wspólną deklaracją wartości oraz wzmocnienie konkurencyjności gospodarki.

Promowanie etycznego biznesu postawiła sobie za cel nowo zawiązana Koalicja na rzecz Etyki Biznesu, której inicjatorem jest Polska Izba Biegłych Rewidentów. Jest ona porozumieniem organizacji i instytucji działających w różnych sektorach gospodarki, którym zależy na wspieraniu inicjatyw na rzecz etyki biznesu.

Okazją do jej zawiązania stała się konferencja „Wartość etyki zawodowej biegłego rewidenta dla interesariuszy sprawozdań finansowych". W jej skład oprócz Polskiej Izby Biegłych Rewidentów weszły podmioty reprezentujące różne sektory gospodarki: Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, ACCA Polska, CFA Society Poland, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych, Izba Domów Maklerskich, Izba Zarządzających Funduszami i Aktywami, Instytut Audytorów Wewnętrznych IIA Polska czy Pracodawcy RP.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Kłopotliwy ślad węglowy dla spółek giełdowych
Biznes
Dubaj światowym centrum wiz. Start-up staje się potentatem
Biznes
Przy granicy z Polską powstanie park wodny Aquapolis. Są i złe wiadomości
Biznes
Krzysztof Gawkowski: Nikt nie powinien mieć TikToka na urządzeniu służbowym
Biznes
Alphabet wypłaci pierwszą w historii firmy dywidendę
Materiał Promocyjny
Co czeka zarządców budynków w regulacjach elektromobilności?