Reklama

#RZECZoBIZNESIE: Andrzej Musiał: Polacy zadowoleni z wprowadzenia RODO

Dzięki RODO wzrośnie w społeczeństwie świadomość tego, że ich dane są przetwarzane – mówi Andrzej Musiał, menedżer w dziale usług doradczych, KPMG, gość programu Marcina Piaseckiego.

Publikacja: 04.06.2018 12:00

#RZECZoBIZNESIE: Andrzej Musiał: Polacy zadowoleni z wprowadzenia RODO

Foto: tv.rp.pl

KPMG przeprowadziła badanie dotyczące postrzegania RODO przez Polaków.

- Ponad 90 proc. konsumentów wypowiedziało się pozytywnie o zmianach. Zwrócili uwagę na 2 aspekty RODO. Chodzi możliwość wycofywania zgody na przetwarzanie danych osobowych i możliwość poproszenia o wstrzymanie przetwarzania danych osobowych - mówił Musiał.

Część klientów deklaruje np. chęć wycofania zgody u operatorów telekomunikacyjnych. - To może być związane ze zbyt agresywnymi działaniami sprzedażowymi – tłumaczył gość.

Jednak na szczycie listy branż, w której Polacy zadeklarowali, że będą wycofywali zgody znalazły się sklepy, szczególnie handel internetowy.

Reklama
Reklama

- Kluczem do sukcesu jest wartość, którą konsumenci chcą w zamian za przetwarzanie danych osobowych. Są to np. gratyfikacje o charakterze finansowych (rabaty, korzyści z udziału w programie lojalnościowym). Część osób zwraca też uwagę na wygodniejsze korzystanie z usługi czy lepsze dopasowanie oferty - wyliczał Musiał.

Podał, że Polacy chcą też wycofywać zgody od biur podróży i dilerów samochodowych, bo były one efektem często pojedynczej transakcji.

Profilowanie klienta

W większości przypadków, żeby korzystać z portali internetowych trzeba udzielić zgód. - Te zgody zostały udzielone, ale świadomość tego, że udzieliliśmy zgodę nie zawsze jest. Nie ma jeszcze świadomości, czym tak naprawdę jest profilowanie - ocenił Musiał.

Przypomniał, że nowe regulacje będą wymagały informowania o profilowaniu. - Wyzwaniem jest, żeby przedstawić profilowanie jako aspekt, który daje korzyści – podkreślił.

- Dobrze zrobione profilowanie skutkuje tym, że klient dostaje dobrze dopasowaną ofertę – dodał.

W badaniu Polacy deklarowali obawy o przekazywanie swoich danych osobowych. - Najczęściej wymieniają obawy przed zbyt agresywnymi kontaktami sprzedażowymi. Martwią się też o wyciek danych, bo są one coraz częstsze. Jest też obawa przed przekazaniem danych innym firmom - tłumaczył Musiał.

Reklama
Reklama

- Dzięki RODO wzrośnie w społeczeństwie świadomość tego, że ich dane są przetwarzane – dodał.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama