Reklama
Rozwiń

W Chinach warto przedstawić tło działalności przedsiębiorstwa

Eksportując na rynki Azji, warto wskazać kontrahentom, z kim już współpracujemy i w jakich organizacjach jesteśmy zrzeszeni. To podniesie w ich oczach rangę naszej firmy.

Publikacja: 06.06.2018 21:12

W Chinach warto przedstawić tło działalności przedsiębiorstwa

Foto: Adobe Stock

– Jest to szczególnie ważne na rynku chińskim, gdzie tamtejsi przedsiębiorcy z dumą wskazują, że należą do takiej czy innej organizacji branżowej, współpracują z tym czy innym bankiem lub ubezpieczycielem. W ten sposób podkreślają, że są częścią większego i silnego organizmu gospodarczego – mówi Jacek Strzelecki, ekspert ds. rynku rolno-spożywczego Chin i krajów Azji. Jak wskazuje, jest to właśnie element tak ważnego w Chinach guanxi (relacje, koneksje, wpływy). Dlatego w Państwie Środka i szerzej w Azji należy szczególnie dbać o kontakty personalne w myśl maksymy, że interesy prowadzą ludzie, a nie firmy. W Chinach nikt nie jest pytany, kim jest, ale kogo zna i do jakiej grupy należy. – To identyfikuje i potwierdza nasz status. Nie należy się wstydzić, skąd się pochodzi i z kim się współpracuje, ale wręcz to eksponować. W Polsce nie do końca jest to rozumiane, a wielu przedsiębiorców wręcz stara się przedstawiać w Azji jako zupełnie samodzielny podmiot – tłumaczy Strzelecki.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Biznes
Trump wysyła listy i grozi BRICS, polskie firmy liderami AI, paraliż w Rosji
Biznes
Benefit Systems na rynku wellbeing: przepis na skalowalny sukces
Biznes
Spotify zirytował turecki rząd. Playlisty obrażają żonę Erdogana
Biznes
Napięcia UE–Chiny. Rozmowa Trumpa i Zełenskiego i szczyt BRICS w Rio
Biznes
Rosyjski bogacz traci majątek. Sfinansuje wojnę Putina