Reklama

W Chinach warto przedstawić tło działalności przedsiębiorstwa

Eksportując na rynki Azji, warto wskazać kontrahentom, z kim już współpracujemy i w jakich organizacjach jesteśmy zrzeszeni. To podniesie w ich oczach rangę naszej firmy.

Publikacja: 06.06.2018 21:12

W Chinach warto przedstawić tło działalności przedsiębiorstwa

Foto: Adobe Stock

– Jest to szczególnie ważne na rynku chińskim, gdzie tamtejsi przedsiębiorcy z dumą wskazują, że należą do takiej czy innej organizacji branżowej, współpracują z tym czy innym bankiem lub ubezpieczycielem. W ten sposób podkreślają, że są częścią większego i silnego organizmu gospodarczego – mówi Jacek Strzelecki, ekspert ds. rynku rolno-spożywczego Chin i krajów Azji. Jak wskazuje, jest to właśnie element tak ważnego w Chinach guanxi (relacje, koneksje, wpływy). Dlatego w Państwie Środka i szerzej w Azji należy szczególnie dbać o kontakty personalne w myśl maksymy, że interesy prowadzą ludzie, a nie firmy. W Chinach nikt nie jest pytany, kim jest, ale kogo zna i do jakiej grupy należy. – To identyfikuje i potwierdza nasz status. Nie należy się wstydzić, skąd się pochodzi i z kim się współpracuje, ale wręcz to eksponować. W Polsce nie do końca jest to rozumiane, a wielu przedsiębiorców wręcz stara się przedstawiać w Azji jako zupełnie samodzielny podmiot – tłumaczy Strzelecki.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Kina walczą o widzów. W ten weekend mocno tną ceny
Biznes
Indie oczyszczają Adaniego z zarzutów Hindenburga: nie było manipulacji
Biznes
Polski rynek start-upów ożyje? Potężny zastrzyk pieniędzy od PFR
Biznes
Ministerstwo Cyfryzacji o UKE: prezesa nie ma, upoważnienia zostały
Biznes
Banki a klimat, TikTok i polsko-ukraińska umowa dronowa
Reklama
Reklama