Transfer produkcji XC60 przeznaczonych na amerykański rynek, ma na celu uniknięcie nowych ceł na chińskie wyroby -oświadczył Samuelsson z okazji ogłoszenia bilansu II kwartału. — Oczywiście zreorganizujemy produkcję, weźmiemy XCV60 na rynek amerykański do naszej fabryki w Europie i pozwolimy Chinom produkować na inne rynki — powiedział i dodał, że ten transfer już zaczął się.
Szwedzka firma, którą chiński właściciel Geely Automotive zamierza wprowadzić na giełdę w tym roku, montuje obecnie swe kompaktowe SUV w Szwecji dla klientów europejskich i w Chinach na inne rynki, także na amerykański. Chińska produkcja zostanie skierowana na inne rynki, także do Europy.
W II kwartale Volvo zwiększyło zysk operacyjny o 29 proc. do 4,2 mld koron (407 mln euro), zysk netto o 40 proc. do 3 mld i obroty o ponad 25 proc. do 66 mld dzięki dużemu popytowi na SUV. Szwedzi podali już o zwiększeniu w I półroczu dostaw o 14,4 proc. do 317 639 samochodów, osiągając od 4 lat rekordową sprzedaż.
Samuelsson zapowiedział piąty rekordowy rok i stwierdził, że wyniki półrocza stwarzają firmie „dobrą pozycję dla nowego okresu trwałego wzrostu w skali światowej". Firma uruchomiła w czerwcu w Południowej Karolinie zakład produkujący limuzyny S60. Inwestycja za 1,1 mld dolarów daje jej pewną ulgę wobec rosnących barier w handlu, ale firma zależy od importu SUV i dużych limuzyn na tym szybo rosnącym rynku.
W I półroczu sprzedaż Volvo w stanach skoczyła o 40 proc. Udział limuzyn w II kwartale zmalał poniżej jednej trzeciej z 38 proc. rok temu, natomiast pickupów i SUV w rodzaju importowanych XC40, XC60 i XC90 zwiększył się z 62 do 67,3 proc. — wynika z danych Autodata.