Agencja Interbrand opublikowała swój coroczny ranking 100 najdroższych znaków towarowych świata. Na czele Apple. Tęczowe Jabłko warte jest 214,48 mld dol., czyli o 16 proc. więcej aniżeli rok temu.
Na drugim miejscu uplasował się Google. Znak towarowy giganta internetu został zarejestrowany przez Siergieja Brina i Larrego Page zaledwie 20 lat temu. Jest zwyczajowym zapisem terminu matematycznego googol, czyli liczby złożonej z jedynki i stu zer. Googol wymyślił w 1938 r. Milton Sirotta - dziewięcioletni siostrzeniec matematyka amerykańskiego Edwarda Kasnera. Dziś znak jest wart jest 155,5 mld dol. (+10 proc. r/r).
Czytaj także: 30 amerykańskich firm, w tym Apple i Amazon na chińskim podsłuchu
Na trzeciej pozycji znajduje się marka sklepu internetowego Amazon (100,76 mld dol.). W ciągu roku zyskała na wartości aż 56 proc. Do 1998 r. sklep sprzedawał tylko książki, potem też produkcję audio i wideo. Dziś kupić tam można wszystko.
W dziesiątce znalazły się też marki: Microsoft, Coca-Cola, Samsung, Toyota, Mercedes-Benz, Facebook i McDonald’s.