Jak podaje Hasbro, drugi producent zabawek w USA, w czwartym kwartale jego zysk wzrósł o 77 proc. w ujęciu rocznym do 165,6 mln dol. i jest kilkadziesiąt procent wyższy od prognoz analityków.
Właściciel takich marek jak Transformers i Playskool zanotował też wzrost sprzedaży o 12 proc. do 1,38 mld dol. Jak czytamy w komunikacie, segment zabawek dla chłopców zanotował wzrost o 16 proc., puzzle zyskały jeszcze mocniej bo 18 proc. W przypadku zabawek dla dziewczynek obroty wzrosły o 4 proc. Marża brutto wzrosła z 56,2 proc. w tym okresie 2008 r. do 59,1 proc.
- W tym roku widzimy potencjał dla dalszych wzrostów sprzedaży m.in. w związku z inwestycjami w segmencie telewizyjnym - wyjaśnia Brian Goldner, prezes Hasbro.
Analitycy spodziewają się jednak obniżenia tegorocznych przychodów o 1 proc. oraz 3 proc. spadku zysku na akcję.
Wcześniej doskonałe wyniki podał także lider rynku zabawek, koncern Mattel. Jego kwartalny zysk wzrósł 86 proc. a flagowy produkt czyli lalka Barbie zanotowała najlepszą sprzedaż od kilku lat.