Na spotkaniu w Toyota City z 2 tys. pracowników, dealerów i kooperantów, transmitowanym bezpośrednio do wszystkich zakładów Toyoty w Japonii prezes starał się podbudować morale załogi. Akio Toyoda przyznał, że największa na świecie firma samochodowa rosła zbyt szybko w ostatnich latach, zaniedbując czasami kwestię jakości.
- Nie takie były nasze intencje. Pozwólcie, że złożę wam moje przeprosiny — oświadczył. — Obecny problem jakości musi zostać rozwiązany i to szybko. Powinniśmy uczynić z 24 lutego, dnia mego przesłuchania (w Kongresie USA), nowy start Toyoty. Musimy zapomnieć o minionych sukcesach i z determinacją odrodzić się. Jako zwierzchnik obiecuję ciężko pracować nad ulepszaniem naszej pracy dla odzyskania zaufania społeczeństwa.
Prezes wspomniał też o podróży do USA zorganizowanej w atmosferze wrogości do japońskiej firmy. - Czułem się tak samotny, bo Toyotę krytykowano cały czas w telewizji, w prasie, nękały mnie media - przyznał. Czuł się jednak silny poparciem pracowników i dealerów filii z USA. - Chciałem walczyć o tych ludzi, ale zdałem sobie sprawę, że to oni mnie ochraniali. Bardzo mnie to wzruszyło, uświadomiłem sobie, jaka to szansa dla mnie być w Toyocie — dodał bliski łez.
Odrębnie Toyota poinformowała, że uważnie oceniła wątpliwe przypadki pojazdów już naprawionych w USA (chodziło w nich o pedał gazu) i nie znalazła dowodów na istnienie zasygnalizowanych innych przyczyn. Wyniki tych ustaleń zostały przesłane do urzędu ds. bezpieczeństwa drogowego NHTSA, który zapoznaje się z nimi. Japońska firma dodała, że dane NHTSA są nie do zweryfikowania, bo nie są kompletne. Ponad 60 Amerykanów poskarżyło się władzom federalnym na ciągłe problemy z ich autami po naprawach u dealerów — wynika z danych urzędu. Kierowcy skarżą się, że auta nadal nagle przyspieszają.
Japończycy przystąpili z drugiej strony do zdecydowanej ofensywy promocji swych pojazdów. Oferta w USA kupowania ich na raty, bez oprocentowania kredytu, wywołała skok o 40 proc. chętnych do kupna — stwierdza witryna Edmunds.com. W styczniu 13 proc. Amerykanów chciało kupić toyotę. Gdy ogłoszono akcje usuwania usterek, liczba ta zmalała do 9,7 proc. 1 marca nastąpiła już poprawa do 13 proc, 2 marca, po ogłoszeniu promocji, skoczyła do 18 proc., do poziomu najwyższego od 14 miesięcy