– Opakowanie, ze względu na zakaz reklamy wyrobów spirytusowych, jest jedną z najbardziej istotnych kwestii na polskim rynku – mówi „Rz” Jean-Baptiste Mouton, członek zarządu Wyborowa SA. Ta należąca do francuskiego koncernu Pernod Ricard firma zdecydowała, że właśnie oryginalną butelką zwróci uwagę konsumentów na swoją wódkę Luksusowa. Francuzi przejęli tę markę oraz wytwarzającą ją fabrykę w Zielonej Górze w 2008 r. wraz ze szwedzkim koncernem Vin & Spirit.
Oprócz zmiany butelki, która – zdaniem konkurentów – bardziej przypomina opakowanie whisky niż wódki, Wyborowa SA obniży także cenę luksusowej (w przypadku półlitrowej butelki obniżka to 1 – 1,5 zł).
– W ten sposób Wyborowa chce odebrać część konsumentów Czystej de Lux – mówi jeden z dystrybutorów wódki w Polsce. Marka ta, którą produkuje Stock Polska, stała się w ciągu około dwóch lat najpopularniejszą wódką w Polsce. Obie wódki zaliczane są do tzw. segmentu mainstream, czyli średniej półki cenowej.
Oprócz czystej na rynku pojawią się także warianty smakowe luksusowej. Wśród nich jest luksusowa gorzka. Wprowadzając tę odmianę, Wyborowa liczy na udziały w popularnym segmencie rynkowym, którego liderem jest żołądkowa gorzka, produkowana przez Stock Polska. Szacuje się, że łącznie na wódki smakowe Polacy wydają nieco ponad 2 mld zł, z czego na gorzkie przypada około połowa tej kwoty.
W Stock Polska dziwią się, że Wyborowa nie postawiła na bardziej innowacyjny produkt. – Jeśli ma to być próba podrobienia smaku żołądkowej gorzkiej, to dla nas zły ruch. Choć z drugiej strony, jeśli konkurenci nas podrabiają, to znaczy, że mamy dobry produkt – komentuje Marek Malinowski, prezes Stock Polska.