Zbudowany na nowej płycie podłogowej samochód jest 3,6 centymetra dłuższy (457 cm) i o 6 centymetrów szerszy (153 cm) od poprzednika. Nowy lancer otrzymał też bardziej agresywny, sportowy wygląd.

Na naszym rynku auto debiutuje z półtoralitrowym silnikiem benzynowym o mocy 109 KM, który potrafi rozpędzić je do 100 km/h w 11,6 sekundy i pozwala rozwinąć prędkość maksymalną 191 km/h. Do wyboru pięciobiegowa skrzynia manualna lub za dopłatą 4000 zł czterostopniowy automat. Jeszcze w tym roku w salonach powinny się też pojawić pierwsze egzemplarze nowego sedana Mitsubishi z wysokoprężnym silnikiem 2.0 l o mocy 140 KM, skojarzonym z sześciobiegową skrzynią.

Nowego lancera można kupić w czterech wersjach wyposażenia. Najtańsza Inform (od 59990 zł) oferuje m.in. klimatyzację manualną, radio CD/MP3, siedem poduszek powietrznych, cztery elektryczne szyby. W Invite (ceny od 66 990) znajdziemy już klimatyzację automatyczną, skórzaną kierownicę, sześć głośników i 16-calowe felgi aluminiowe.

Najbogatsze wersje Intense i Instyle dostępne będą tylko z silnikami Diesla. Pierwsza z nich (od 90990 zł) ma m.in. sportowe zawieszenie, 18-calowe felgi aluminiowe, nagłośnienie Rockforf (zmieniarka, dziewięć głośników). Za najdroższy model trzeba będzie zapłacić od 104990zł, auto wyposażone będzie m.in. w skórzaną tapicerkę, reflektory Bi-ksenonowe i lampy doświetlające zakręty, nawigację satelitarną i podgrzewane fotele.

Lancer dostępny jest w ośmiu kolorach nadwozia: metalicznych - czarnym, niebieskim, szarym, dwóch srebrnych, beżowym, czerwonym oraz białym.