Wyznaczono objazd przez Kostomłoty i nową Wieś Kącką. Kierowcy TIR-ów obawiając się fatalnych warunków drogowych na trasie objazdu pozostali na autostradzie - potęgując zator.
Aktualizacja: 12.11.2007 07:56 Publikacja: 12.11.2007 07:56
Wyznaczono objazd przez Kostomłoty i nową Wieś Kącką. Kierowcy TIR-ów obawiając się fatalnych warunków drogowych na trasie objazdu pozostali na autostradzie - potęgując zator.
© Licencja na publikację
© ℗ Wszystkie prawa zastrzeżone
Źródło: Polskie Radio
Wyznaczono objazd przez Kostomłoty i nową Wieś Kącką. Kierowcy TIR-ów obawiając się fatalnych warunków drogowych na trasie objazdu pozostali na autostradzie - potęgując zator.
Unia Europejska przedstawiła Clean Industrial Deal – program mający zwiększyć konkurencyjność europejskiego przemysłu. Czy pomoże on w obniżeniu cen energii? Jakie są jego kluczowe założenia i czy Polska na tym skorzysta? Bartłomiej Kawałek rozmawia z Jakubem Wiechem, redaktorem naczelnym portalu Energetyka24.
Po ostatnich działaniach Białego Domu rosyjscy urzędnicy zaczęli dzwonić do zachodnich biznesmenów. Zachęcają do powrotu do Rosji. Od agresji Putina na Ukrainę z rosyjskiej gospodarki wycofało się blisko 500 firm, a 1300 okroiło lub zamroziło działalność. Odpowiadały za 20 proc. inwestycji w głównych sektorach gospodarki.
Donald Trump zapowiada nowe cła na Chiny, Meksyk i Kanadę, co może doprowadzić do wzrostu wpływów Pekinu na rynkach globalnych. Komisja Europejska negocjuje w Indiach, szukając wsparcia dla sankcji na Rosję i nowych umów handlowych. Tymczasem unijny plan dla przemysłu nie spełnił oczekiwań firm i ekspertów.
Małe, innowacyjne firmy są w stanie zaproponować wiele rozwiązań pozwalających zwalczać różnego rodzaju zagrożenia. Ale potrzebują wsparcia i efektywnej współpracy z dużymi graczami.
Regulacje wywierają coraz większą presję na biznes, by działał w sposób bardziej zrównoważony. Jednak rośnie też opór firm wobec tych wymagań, tym bardziej że wiele z nich oznacza duży wysiłek i spore koszty ekonomiczne i społeczne.
W najbliższych tygodniach mają się odbyć polsko-francuskie rozmowy na szczeblu rządowym, gdzie tematem ma być zakup okrętów podwodnych. Tymczasem faworytami wciąż są Niemcy, Szwedzi i Włosi – a z dwóch ofert z Korei zrobi się jedna.
Elektromobilność to dzisiaj już nie jest pytanie „, czy”, tylko „jak”. Jaki samochód wybrać? O jakiej mocy? Z jak dużą baterią? Wreszcie, z jaką ładowarką? W przypadku samochodów marki Mercedes niezmienne jest jednak to, że wszystkie łączą wysoką efektywnością oraz lokalnie bezemisyjną jazdą z osiągami, komfortem i bezpieczeństwem.
Polski rynek motoryzacyjny przechodzi dynamiczne zmiany, a liczba rejestracji pojazdów niskoemisyjnych bije kolejne rekordy. W 2024 roku liczba nowo zarejestrowanych samochodów hybrydowych wzrosła o 34,63%, osiągając 197 951 sztuk, podczas gdy rejestracje pojazdów elektrycznych wyniosły 23 445 sztuk, notując niewielki spadek o 1,69% względem 2023 roku.
Numer VIN (Vehicle Identification Number/numer identyfikacyjny pojazdu), który posiada każdy samochód pozwala na identyfikację auta. Wyjaśniamy, jakie informacje zawiera 17-cyfrowy kod składający się z cyfr i liter. Oznaczenie jest nadawane przez producenta w momencie wprowadzenia auta do sprzedaży. Żaden z umieszczonych w nim 17 znaków nie jest przypadkowy.
Kia zaprezentowała seryjną wersję modelu PV5. To dostawczy model, który dzięki swojemu niecodziennemu wyglądowi może pozmieniać wizerunek całej branży modeli aut dostawczych.
Podpoznański producent autobusów zanotował rekordowe przychody i powrócił do zyskownych operacji.
CATL po raz drugi wkracza na giełdę. Celem jest 5 miliardów dolarów, które w części posłużą do budowy fabryki na Węgrzech. CATL, czyli Contemporary Amperex Technology jest jedną z najważniejszych firm produkujących akumulatory do samochodów elektrycznych na świecie.
Prezydent USA Donald Trump zapowiedział w środę, że nałoży cła w wysokości 25 proc. na towary sprowadzane z Unii Europejskiej. Mają one objąć między innymi samochody. Trump zapowiedział też, że czasowo wstrzymane cła na import z Meksyku i Kanady wejdą w życie 2 kwietnia.
Prezydent USA Donald Trump i dział opinii "The Wall Street Journal" znów spierają się o politykę celną. Trump ostro skrytykował artykuł redakcyjny WSJ, który – powołując się na dane – stwierdził, że stan Michigan, gdzie dominuje przemysł samochodowy, ucierpi z powodu ceł na import z Kanady i Meksyku, którymi Trump po raz kolejny grozi.
Własne akumulatory z Europy – to było marzenie firmy Northvolt i wielu firm, które zainwestowały w ten pomysł ze Szwecji. Teraz Nortvolt ogłasza upadłość, a to niesie spore konsekwencje dla branży moto.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas