Między Trasą AK i Hutą Lucchini trwa budowa czterech stacji metra: Słodowiec, Stare Bielany, Wawrzyszew i Młociny. Metro ma zacząć tędy jeździć w sierpniu 2008 r. Na większej części tego odcinka stacje i tunele zostały już przykryte stropem. Pod ziemią odbywają się prace instalacyjne i montażowe.
Przy okazji budowy metra powinien zostać też poszerzony wąski odcinek Kasprowicza między ul. Oczapowskiego i Hutą Lucchini. Na przełomie 2010 i 2011 roku do Młocin dotrze bowiem Trasa Mostu Północnego. Wtedy właśnie ul. Kasprowicza pojedzie do centrum duża część samochodów z Białołęki i Legionowa.
Tymczasem budowlańcy odtworzą nad stacjami i tunelami układ sprzed rozpoczęcia inwestycji: trawniki, chodniki i wąską jezdnię – dwa razy po jednym pasie. Dlaczego? Według rzecznika Metra Warszawskiego Grzegorza Żurawskiego tak przewidują umowy podpisane z wykonawcami w 2006 roku.
– W kontrakcie nie ma wzmianki o szerszej jezdni – potwierdza Agnieszka Kuźma-Filipek z Mostostalu Warszawa.
Władze Bielan twierdzą, że tuż po ostatnich wyborach samorządowych zaproponowały ratuszowi włączenie budowy nowej jezdni do kontraktów dotyczących metra. Gdyby tak się stało, nie trzeba by dwa razy rozkopywać tego samego terenu.