Przedstawił na nim główne założenia programowe swojej polityki na najbliższe lata.Program budowy dróg i autostrad przewiduje, że do 2012 roku rząd wyda na nowe trasy ponad 126 mld zł. Powstać ma prawie 640 km autostrad i 1310 km dróg ekspresowych. W ciągu następnych trzech lat na budowę i modernizację dróg zostanie przeznaczonych kolejnych 38 mld zł. Program zawiera listę priorytetowych odcinków i określa sposób finansowania inwestycji. Jego uzgodnienie było przedmiotem kilkumiesięcznych negocjacji z resortem finansów.

W sprawie kolei nowy rząd podtrzymuje plany oddłużenia kolei regionalnych i przekazania ich samorządom oraz wprowadzenie PKP InterCity i PKP Cargo na giełdę. – Z satysfakcją przyjmuję kontynuację polityki drogowej i kolejowej – mówi Jerzy Polaczek, były minister transportu. – Teraz najważniejsze jest zintensyfikowanie wysiłków, by przygotować projekty do realizacji – podkreśla. Resort zapowiada przyspieszenie wykorzystania środków unijnych.

Minister Grabarczyk oświadczył posłom, że ewentualna decyzja o budowie nowego centralnego portu lotniczego dla Polski zapadnie w ciągu sześciu miesięcy. Jako najlepszą lokalizację dla tej inwestycji wskazał gminę Mszczonów – pomiędzy Łodzią a Warszawą. Budowa lotniska wiązałaby się jednak z zamknięciem Okęcia, które ma swoje ambitne plany. Warszawski port zainwestował już ponad 200 mln dolarów w nowy, jeszcze nieotwarty terminal.

– Zapowiedziane zostało również stworzenie ponadpartyjnej strategii dla Poczty Polskiej, której, podobnie jak teraz programu drogowego i kolejowego, nie odrzuci następny rząd – powiedział Janusz Piechociński, wiceprzewodniczący Komisji Infrastruktury.